-Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Sauleje

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 23.09.2009
Записей: 3294
Комментариев: 24160
Написано: 36584


Джоан Ролінґ "Несподівана вакансія".

Вторник, 21 Октября 2014 г. 19:48 + в цитатник
ролінг (250x378, 100Kb)
Бралася за читання з певною насторогою: ану ж, якщо розчаруюся в "мамі" Гаррі Поттера, книги про якого так люблю? Ні, не розчарувалася. Швидше, навпаки...

Книга Ролінґ "для дорослих" (хоча й казка про малого чаклуна, як на мене, не лише для і про дітей) "Випадкова вакансія" написана не стільки літератором, скільки художником. Спочатку це - ледь видимі на полотні начерки олівцем. Загальний план. Лінія горизонту. Пагорби. Містечко. Будинки. Потім на картині з'являються люди - теж злегка позначені. Художник поволі їх домальовує - товстішими, чіткішими лініями, потім - фарбами. Спочатку це, як і у випадку з олівцем, - легенькі мазки, потім - густіші, конкретніші. У когось із героїв ми вже бачимо обличчя, у когось - руки, ще у когось можемо роздивитися постать й одяг. Точніше - характери й те, що вплинуло на їх формування: життєві перипетії, оточення, людей, речі, слова, вчинки, думки, почуття, емоції... Образи стають все повнішими, все глибшими, все ближчими читачеві, аж доти, доки не починаєш разом із ними жити й переживати, радіти й страждати, сміятися й плакати.
Так само глибшою стає сюжетна канва роману. Якщо спочатку події здаються розрізненими й окремими, то чим далі, тим все більше вони сплітаються в одну тканину, яка, в свою чергу, скручується й зав'язується у вузол, котрий затягується й затягує читача, аж до затримки дихання в кульмінаційному моменті. Як не прикро, видихнути вдається не від полегшення від щасливої розв'язки вузла-сюжету, а від розуміння жорсткої правди життя й жорсткої необхідності й нею миритися й жити (дихати) далі, попри перетиснуте горло.

У романі немає позитивних і негативних героїв. Є просто люди - різні, кожен - зі своїми плюсами й мінусами. Симпатія, яка з'явилася до когось одного, раптом зникає. А герой, котрого спочатку вважав антиподом, починає подобатися. І так - раз, ще раз, і ще... Доти, доки не з'проявляється відчуття-розуміння: книга не про вигаданих героїв, книга про реальних людей, про мене і про вас, про те, що немає в цьому світі нікого ані чисто хорошого, ані виключно поганого, і це - не добре і не кепсько, це - абсолютно нормально.

"Книга для дорослих" у Ролінґ вийшла в певному сенсі книгою якщо не для, то - про дітей. Про найскладніший період дитинства - дорослішання. Ламання сприйняття світу, ламання самого світу навколо підлітка, ламання самого себе задля того, аби вижити і вжитися у світі - про це пише авторка. Це - складно й боляче, і вдесятеро важче через те, що батьки - найрідніші, найближчі, здавалося б, люди, часто виявляються не просто байдужими попутниками на шляху дорослішання, а й антагоністами, а почасти - й ворогами. До чого це може призвести, розповідає книга.

Щодо жанру, то є таке узагальнююче й розпливчасте поняття: "сучасна проза". Що конкретно мається на увазі, не скажу, але за відчуттями роман Ролінґ - це саме вона, сучасна-сучасна проза. Проте не тільки. Це ще й детектив. Але дивний. Читачеві якраз усе відомо, а от герої книги шукають "злодія", вираховують його, губляться у здогадках, бояться, плутаються... Забігаючи наперед, скажу, що до правди ніхто не докопається. Але це єдине, що я вам скажу.)) Хіба що іще пораджу: читайте!
Рубрики:  КНИГОмысли
Метки:  

Ульса   обратиться по имени Вторник, 21 Октября 2014 г. 22:26 (ссылка)
Не уверена, что онлайн-перевеодчик мне точно перевел это "нет в этом мире никого ни чисто хорошего, ни исключительно плохого, и это - не хорошо и не плохо, это - абсолютно нормально." ?

Мне как раз показалось, очень важно, что при том, что городке нет того, кто может первым кинуть камень, вакансия доброго человека должна быть закрыта, нужно быть добрым, даже если ты пострадавший (а не просто оправдывать себя, как владелица бутика, когда встретила ребенка).
Ответить С цитатой В цитатник
Перейти к дневнику

Четверг, 23 Октября 2014 г. 17:23ссылка
Ульса, правильно перевел, да. Но я этой фразой говорила о нормальности изображенных автором героев, они не искусственно только хорошие или плохие, они нормальные именно потому, что в них есть и то, и другое, как и в нас всех. Но вот то, что доброго в человеке должно быть больше, - это да, с этим я согласна. Особенно в человеке, метившем на вакансию. Хотя в совете тоже всякие люди и людишки заседали. Возможно, мы хотим видеть именно доброго заменника Барри, потому что он сам был исключительно добрым малым. Хотя есть одно "но" - Барри умер, и о нем мы знаем только со слов и воспоминаний о нем как об усопшем, о которых, как известно, или хорошо, или никак. Если вспомнить первые страницы книги с живым Барри, то жена им очень недовольна, например, для нее он - отнюдь не пример добродетели...
В общем, в книге очень-очень много тончайших нюансов! Этим роман меня и покорил))
 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку