-Метки

Animals Canadian actors agatha christie alain delon american artist architecture argentina art ashley weaver audiobooks australia australian ballet belgian belgium books british canada cats celebrities chinese dan brown danish das adlon. eine familiensaga death denmark dogs donato carrisi donna leon elena ferrante elizabeth george european finland finnish florida flowers france french fun german harlan coben health history home before dark ian mcewan ireland island italian j. k. rowling japanese josephine tey kate elizabeth russell korea korean landscapes link lisa jewell literature loreth anne white lucy foley magpie murders maigret mary higgins clark michael connelly miss scarlet and the duke movie movies music my cousin rachel natalie barelli netflix netherlands new zealand norwegian p. d. james paris patricia highsmith perry mason pets photographer photography photos phyllis dorothy james poem poland polish prime suspect queens of mystery quotations quotes riley sager robert bryndza russia russian russian artist russians scandinavian sea seascapes sharon bolton sidney sheldon spain spanish sport stephen king sur surrealism sweden swedish swiss the brokenwood mysteries the casual vacancy the dry the stranger the turn of the key those who kill ukraine usa victor methos war watercolors what's eating gilbert grape ален делон андреа камиллери виктория платова водоворот выхода нет главный подозреваемый день джон гришэм джон харт дикие истории днк донато карризи донна леон дэн браун иэн макьюэн лайза джуэлл лейф густав вилли перссон ловушка ложь лорет энн уайт майкл коннелли моя темная ванесса мэри хиггинс кларк не говори никому незнакомка обманутая перри мейсон прилив рагнар йонассон райли сейгер роберт брындза сандра браун сидни шелдон случайная вакансия совы охотятся ночью сороки-убийцы стивен кинг тайны броукенвуда ультрафиолет филлис дороти джеймс франк тилье харлан кобен шале шэрон болтон элизабет джордж эшли уивер юсси адлер-ольсен

 -Рубрики

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Marginalisimus

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 05.10.2009
Записей:
Комментариев:
Написано: 35228


Christyl Boger

Суббота, 04 Декабря 2010 г. 20:03 + в цитатник

Christyl Boger

http://item.slide.com/r/1/0/i/x0WBDH_47D80CkgXq1pmuZOqXJJjURtU/

 
 

http://item.slide.com/r/1/0/i/frwEjimV4T_uzPSlrci6sKw3RLsR0HG-/

 

 

 
 

 

 



 

 

 

 

 

 
 
http://item.slide.com/r/1/0/i/2pMPvWcs1D_u_IMQyWICOWA1i0n1q8My/
 
 
 
 
http://item.slide.com/r/1/0/i/fKmyvYlW6z_a7gpeCp88KrIyALv3c-UN/
 
 
 

As an artist I have always been interested in the strange balancing act performed by the human animal; in our ongoing struggle between impulse and control, personal and communal agenda, and the desires of the animal body overlaid by a veneer of cultural constraint. Finding a physical form for these thoughts has involved two additional parameters, the first a concern for issues of representation and the second a commitment to the contemporary possibilities of clay as a medium. My intent has been to explore areas where these concerns intersect, and has involved confronting the complex historical associations of both ceramics objects and figurative sculpture.

Many elements in the modern history of ceramics can be viewed in terms of internal and external mechanisms that structure human behavior, i.e. table manners and the ceremonies of dining, the small domestic prerogatives of women, the fetishistic nature of collecting and acquisition. For several years my most overt ceramic reference has been to the figurine, a form associated with decoration, domesticity, and display. Conflating the contemporary figure and the decorative ceramic object creates a representation of a subject directly shaped by its cultural heritage. The "figure-as-figurine" is diminished in a way that is as much psychological as physical - it's purpose is to fit in, flatter, support, and seduce.

A related reference has been to the elaborate and ornate ware produced by the historic European ceramic factories of Sevres, Meissen, and Minton. It was an alchemist who after years of forced employment by an ambitious prince eventually unlocked the secret to formulating true porcelain in Europe.



At the time this substance was more valuable than gold, and soon it's manufacture was financing the expansion of empires. My figures are products of this inherited system of power, comfort, and domesticity, but also reflect the unfulfilled metaphysical yearnings of the alchemist. They wear the signs of their nature as well as their enculturation. I use motifs of traditional china patterns that can also be read as sheer clothing. The postures of classical repose at second glance reveal gestures frozen somewhere between the act of concealment and flagrant self display. Suggestively placed gold embellishments imply a both a Midas' touch and a courtesan's proposition. These are figures caught in a narcissistic loop, both object and objectifier.

 
More recently I have been incorporating elements from non-ceramic sculptural work. The piece titled Offshore was inspired by Italian Baroque fountains, as well as two pieces of writing, Penelope Fitzgerald's novel about the precarious emotional and physical lives of a group of Thames barge dwellers, and a journalistic piece on the use of island-nation banks for money laundering or tax shelters. Public statuary displays the wealth and power of a particular governing body, as well as reaffirming it's approved narratives and Myths. Offshore was the beginning of a series of pieces featuring figures posed with variations on inflatable beach toys, that reference the heroic narratives of Greco roman mythology, sea monsters and gods, nymphs and dolphins, but in a somewhat absurdist way.

In the newer work I have gradually moved away from the decorative surface motifs of the figurine pieces, but have nonetheless maintained the glaze surface that places the work squarely in the lineage of ceramic sculpture rather than that of stone, metal or other material.


I choose to ally myself with this and other craft traditions because its practitioners tend to embrace the historical antecedents of human work. By re-contextualizing the mannered and distinctly recognizable forms of historical western art, my intent is to create a sympathetic representation of the human subject within a critical re-examination of cultural identity.

Christyl Boger
Assistant Professor
Henry Radford Hope School of Fine Art
Indiana University

Education
Ohio University, Athens Ohio: Master of Fine Arts Degree, 2000
Michigan State University, East Lansing Michigan: Post Graduate work
Miami University, Oxford Ohio: Bachelor of Fine Arts Degree
 

Метки:  

Процитировано 9 раз
Понравилось: 2 пользователям

красавицу_видеть_хотите   обратиться по имени Суббота, 04 Декабря 2010 г. 20:08 (ссылка)
Marginalisimus, Танечка,это что-то !!!!!!!!!!!
Спасибо!
Замечательного субботнего дня!
Ответить С цитатой В цитатник
Людмила_Морозова   обратиться по имени Суббота, 04 Декабря 2010 г. 20:25 (ссылка)
Спасибо.Все красиво.Только кто это?
Ответить С цитатой В цитатник
елин   обратиться по имени Суббота, 04 Декабря 2010 г. 22:39 (ссылка)
давно нне испытывал шока от совершенства.
Ответить С цитатой В цитатник
Перейти к дневнику
Перейти к дневнику

Воскресенье, 05 Декабря 2010 г. 02:33ссылка
Я сам люблю рисовать человеческое тело, а тут фаянс, и сужеты такие вроде тривиальные, но не безвкусица, а сказка.
Перейти к дневнику

Воскресенье, 05 Декабря 2010 г. 06:49ссылка
елин,
озорство, одним словом.
Перейти к дневнику

Воскресенье, 05 Декабря 2010 г. 10:55ссылка
В твоих коментариях моих коментариев, есть тоже самое озорство - и оно того стоит.
Александр_Бузер   обратиться по имени Суббота, 04 Декабря 2010 г. 22:46 (ссылка)
Татьяна, красивые и изящные статуэтки.Жалко ,что текст на английском. Спасибо!
Ответить С цитатой В цитатник
Перейти к дневнику

Суббота, 04 Декабря 2010 г. 23:01ссылка
Александр_Бузер, Александр_Бузер,
Будет время переведу и текст. Надеюсь, что скоро.
Александр_Бузер   обратиться по имени Воскресенье, 05 Декабря 2010 г. 00:45 (ссылка)
Спасибо,Татьяна.Хорошо вас понимаю.
Ответить С цитатой В цитатник
K__LARISA_   обратиться по имени Воскресенье, 05 Декабря 2010 г. 05:56 (ссылка)
Благодарю.
Ответить С цитатой В цитатник
Комментировать К дневнику Страницы: [1] [Новые]
 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку