Что почитать? Трансперсональная психология: |
Что почитать?
Трансперсональная психология:
1. Невилл Друри – Трансперсональная психология 2. Джозеф Кэмпбел – Герой с тысячью лицами, - К.: «София», 1997 3. Станислав Гроф. - За пределами мозга: рождение, смерть и трансценденция в психотерапии, - М., 1994 4. Станислав Гроф - Психология будущего, - М., 2001
5. Станислав Гроф - Холотропное сознание, - М., 1996
6. Пути за пределы эго: трансперсональная перспектива. Под ред. Роджера Уолша и Френсис Воон, М.. 1996
7. Станислав Гроф. “Космическая игра: исследование рубежей сознания”. М., 1997
8. Что такое просветление? Под ред. Джона Уайта, М.. 1996
9. К. Уилбер - Проект Атман: трансперсональный взгляд на человеческое развитие, - М., 1999
10. К. Уилбер - “Никаких границ: восточные и западные пути личностного роста, - М., 1998
11. А. Минделл - Кома: ключ к пробуждению; Самостоятельная работа над собой. - М., 1998
12. Станислав и Кристина Гроф (редакторы-составители) - Духовный кризис: когда преобразование личности становится кризисом, - М., 1998
13. Роджер Уолш - Основания духовности: 7 практик, общих для мировых духовных традиций, - М., 2000
14. Михаил Щербаков – Семь путешествий в структуру сознания
15. Ллойд Демоз – Психоистория, - Ростов-на-Дону: «Феникс», 2000
16. Дениел Гоулмен – Многообразие медитативного опыта
О дыхании:
1. Станислав Гроф – Путешествие в поисках себя, - М., изд-во Трансперсонального ин-та, 1994
2. Колин П. Сайссон – Экстаз дыхания. Практика ребефинга,- М., 1999
3. Кэтрин Доулинг – Введение в ребефинг. Психотехнология работы с дыханием,- М., 2001
4. Дэйк Бегг – Практика ребефинга. Психотехнология освобождения от кармы и комплексов,- М., 2001
5. Джим Леонард, Фил Лаут – Ребефинг. Техника дыхательных трансов для психотерапии и самосовершенствования,- М., 2000
6. Хохлов А.Д. – Ребефинг: практическое руководство,- М.: Ин-т Общегуманитарных Исследований, 2001
О работе со сновидениями:
1. Роберт Мосс – Осознанные сновидения. Духовный путь для повседневной жизни, - К.: София, 2000
2. Патриция Гарфилд – Путь к блаженству. Метод мандалы сновидений, - М.: изд-во Трансперсонального института, 1998
3. Патриция Графилд – Творческое сновидение, - С-Пб.: 1996
4. Арнольд Минделл – Дао шамана. Путь тела сновидения, - К.: София, М.: изд-во Трансперсонального ин-та, 1996
5. Джеймс А. Холл – Юнгианское толкование сновидений, - С-Пб.: 1996
6. Дениз Линн – Полные пригоршни снов, - К.: София, 2000
7. Кеннет Келзер – Солнце и тень. Мой эксперимент с осознанным сновидением, - М.: изд-во Трансперсонального института, 1997
8. Стрифон Каплан-Уильямс – Работа со сновидениями, - М.: 1997
9. Стенли Крипнер, Джозеф Диппард – Сновидения и творческий подход к решению проблем, - М.: 1997
10. Стивен Лаберж – Осознанное сновидение, - М.: 1996
11. Стивен Лаберж, Ховард Рейнголд – Исследование мира осознанных сновидений,- М.: 1995
12. Тензин Вангьял Ринпоче – Тибетская йога сна и сновидений,- С-Пб, 1999
13. Юнг Карл Густав – Воспоминания, размышления, сновидения. - М.: 1998
14. Джереми Тейлор – Работа со сновидениями
15. Мирча Элиаде – Мифы, сновидения, мистерии, - М.: Рефл-бук, К.: Ваклер, 1996
О шаманизме:
1. Мирча Элиаде – Шаманизм: архаические техники экстаза,- К.: «София», 1998
2. Невилл Друри – Шаманизм, - Харьков: «Зодиак», 2000
3. Майкл Харнер – Путь шамана, - М.: «Сфинкс», 1999
4. Сандра Ингерман – Возвращение души. Восстановление разбитого на части Я. – К.: «София», 2001
5. Сьюзен Кэмпбелл – Призванные исцелять. Африканские шаманы-целители. – М.: Саттва, 2001
6. Роджер Уолш – Дух шаманизма. – М., 1996
7. Серж Кахили Кинг – Городской шаман. – К.: «София», М.: из-во Трансперсонального ин-та, 2001
8. Джоз Стивенс, Лина Седлески-Стивенс – Секреты шаманизма. - К.: «София», 2001
9. Кеннет Медоуз – Там, где летают орлы: шаманский путь к мудрости. – М., 1999
10. Энжелес Эрриен – Путь четырех дорог. - К.: «София», 2003
11. Откровение Черного Лося. – М.: Сфера, 1997
О смерти:
1. Элизабет Кюблер-Росс – О смерти и умирании, - К.: «София», 2001
2. Станислав Гроф и Джоан Хэлифакс - Человек перед лицом смерти,- М., 1996
3. Стивен Левин – Кто умирает? - К.: «София», 1996
4. Согьял Ринпоче – Книга жизни и практики умирания,- М.,
5. Раймонд Моуди – Жизнь после жизни. Исследование феномена продолжения жизни после смерти тела,– Москва-Рига, 1991
6. Григорий Чхартишвили – Писатель и самоубийство
7. Книги мертвых: Антология / Сост. И.Ю.Стогов, - СПб.: Амфора, 2001
8. Жизнь земная и последующая / Сост. П.С.Гуревич, С.Я.Левит, - М.: Политиздат, 1991
Рекомендуемая библиография по трансперсональной психологии
1. Андреев Д. (1993) Роза мира. Москва: Клышников-Комаров и Ко.
2. Гроф С. (1997) Космическая игра. Москва: Трансперсональный институт.
3. Гроф С. (2001) Психология будущего -- Уроки современных исследований сознания. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
3а. Гроф С. (2004) Надличностное видение. Целительные возможности необычных состояний сознания. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
4. Гроф С., Беннетт Х.З. (1996) Холотропное сознание. Москва: Трансперсональный институт.
4а. Гроф С., Ласло Э., Рассел П. (2004) Революция сознания. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
5. Лаберж С. (1996) Осознанные сновидения. Москва: Трансперсональный институт, Киев: София.
6. Лаберж С., Рейнголд Х. (1995) Исследование мира осознанных сновидений. Москва: Трансперсональный институт.
7. Майков В., Козлов В. (2004) Трансперсональная психология -- истоки, история, современное состояние. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
8. Маккенна Т. (1995) Пища богов. поиск первоначального Древа познания. Радикальная история растений, психоактивных веществ и человеческой эволюции. Москва: Трансперсональный институт.
9. Могилевер О. (Сост.) (1995) Шри Рамана Махарши: Жизнь и путь. Тируваннамалай: Раманан, Санкт-Петербург: Экополис и культура.
10. Могилевер О. (Сост.) (1996) Шри Рамана Гита: Песнь Шри Раманы. Тируваннамалай: Раманан, Санкт-Петербург: Экополис и культура.
11. Могилевер О. (Сост.) (1999) Шри Рамана Махарши: Собрание произведений. Тируваннамалай: Раманан, Санкт-Петербург: Экополис и культура.
12. Могилевер О. (Сост.) (2002) Беседы с Шри Рамана Махарши: Как быть собой -- чистым счастьем. Тируваннамалай: Раманан, Санкт-Петербург: Экополис и культура.
13. Налимов В.В. (1989) Спонтанность сознания. Москва: Прометей.
14. Налимов В.В. (1993) В поисках иных смыслов. Москва: Прогресс.
15. Налимов В.В. (1994) Канатоходец. Москва: Прогресс.
16. Налимов В.В., Дрогалина Ж.А. (1995) Реальность нереального. Москва: Мир идей.
17. Спивак Д.Л. (1996) Измененные состояния массового сознания. Санкт-Петербург: Гарт-курсив.
18. Спивак Д.Л. (2000) Измененные состояния сознания: Психология и лингвистика. Санкт-Петербург: Ювента.
19. Тарт Ч. (1996) Практика внимательности в повседневной жизни. Москва: Трансперсональный институт.
20. Тарт Ч. (1997) Пробуждение -- Преодоление препятствий к реализации возможностей человека. Москва: Трансперсональный институт.
21. Торчинов Е.А. (1997) Религии мира. Опыт запредельного: Трансперсональные состояния и психотехника. Санкт-Петербург: Петербургское востоковедение.
22. Феррер Х. (2004) Новый взгляд на трансперсональную теорию -- Человеческая духовность с точки зрения соучастия. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
23. Хант Г. (2004) О природе сознания -- С когнитивной, феноменологической и трансперсональной точек зрения. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
24. Уайт Д. (Ред.) (1996) Что такое просветление? -- Исследование цели духовного пути. Москва: Трансперсональный институт.
25. Уилбер К. (2004) Интегральная психология -- Сознание, дух, психология, терапия. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
25а. Уилбер К. (2004) Один вкус. Дневники Кена Уилбера. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
26. Уолш Р. (1996) Дух шаманизма. Москва: Трансперсональный институт.
26а. Уолш Р. (2004) Основания духовности. Семь главных практик для пробуждения сердца и ума. Москва: АСТ, Трансперсональный институт, Кравчук.
27. Уолш Р., Воон Ф. (Ред.) (1996) Пути за пределы "эго": Трансперсональная перспектива. Москва: Трансперсональный институт.
28. Anderson R. (2001) Embodied writing and reflections on embodiement. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 83-98.
29. Astin J.A. & Shapiro D.H., Jr. (1997) Measuring the psychological construct of control: Applications to transpersonal psychology. Journal of Transpersonal Psychology, 29: 63-72.
29a. Atmanspacher H. & Fach W. (2005) Acategoriality as mental instability. Journal of Mind and Behavior, 26: 181-205.
29b. Bache C.M. (2000) The ecological crisis and species ego-death. Journal of Transpersonal Psychology, 32: 89-94.
30. Bogart G.C. (1992) Separating from a spiritual teacher. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 1-21.
31. Boggio Gilot L. (2000) Psychological and spiritual roots of transpersonal psychology in Europe. International Journal of Transpersonal Studies, 19: 133-140.
32. Boorstein S. (1994) Insight: Some considerations regarding its potential and limitations. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 95-105.
33. Borg J., Andree B., Soderstrom H. & Farde L. (2003) The serotonin system and spiritual experiences. Am. J. Psychiatry 160: 1965-1969.
34. Boucouvalas M. (1999) Following the movement: From transpersonal psychology to a multi-disciplinary transpersonal orientation. Journal of Transpersonal Psychology, 31: 27-39.
35. Booth R. (1998) The relationship between archetypal medicine and past life therapy: Interdisciplinary alternatives to reductionistic practice. International Journal of Transpersonal Studies, 17: 7-15.
36. Braud W. (2001) Experiencing tears of wonder-joy: Seeing with the heart's eye. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 99-111.
36a. Braud W. (2004) An introduction to organic inquiry: Honoring the transpersonal and spiritual in research praxis. Journal of Transpersonal Psychology, 36: 18-25.
37. Brevde G., Kozlov V. & Maykov V. (2002) Transpersonal studies in Russia: Report of the 2002 Conference of the Russian transpersonal psychology and psychotherapy association. Journal of Transpersonal Psychology, 34: 135-140.
38. Caplan M., Hartelius G. & Rardin M.A. (2003) Contemporary viewpoints on transpersonal psychology. Journal of Transpersonal Psychology, 35: 143-162.
39. Capriles E. (2000) Beyond mind: Steps to a Metatranspersonal psychology. International Journal of Transpersonal Studies, 19: 163-183.
40. Carr C. (1993) Death and near-death: A comparison of Tibetan and Euro-American experiences. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 59-110.
40a. Clark C.F. (2004) R.D.Laing: What was therapeutic about that? Journal of Transpersonal Psychology, 36: 150-178.
41. Cleary T.S. & Shapiro S.I. (1995) The plateau experience and the post-mortem life: Abraham H. Maslow's unfinished theory. Journal of
Transpersonal Psychology, 27: 1-23.
41a. Clements J. (2004) Organic inquiry: Toward research in partnership with spirit. Journal of Transpersonal Psychology, 36: 26-49.
42. Coberly M. (1997) Bringing death to life: Transpersonal care of the dying. International Journal of Transpersonal Studies, 16(1): 1-7.
43. Coberly M. & Shapiro S.I. (1993) Death and dying in the Tibetan Buddhist tradition. International Journal of Transpersonal Studies, 12(Supplement): 1-32.
44. Coberly M. & Shapiro S.I. (1993) The near-death experience and the Tibetan Buddhist view of death: A comparison. International Journal of Transpersonal Studies, 12(Supplement): 33-65.
45. Coberly M. & Shapiro S.I. (1998) Letting go: Expanding the transpersonal dimension in hospice care and education. International Journal of Transpersonal Studies, 17: 35-55.
46. Coberly M. & Shapiro S.I. (1998) The transpersonal approach to care of the dying. Journal of Transpersonal Psychology, 30: 1-37.
47. Combs A., Krippner S. (1999) Spiritual growth and the evolution of consciousness: Complexity, evolution, and the farher reaches of human nature. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 11-21.
48. Combs A., Krippner S. (2003) Process, structure, and form: An evolutionary transpersonal psychology of consciousness. International Journal of Transpersonal Studies, 22: 47-60.
49. Cortright B. (1997) Psychotherapy and spirit: Theory and practice in transpersonal psychotherapy. Albany, N. Y.: SUNY Press.
50. Csikszentmihalyi M. (1990) Flow: The psychology of optimal experience. New York: HarperPerennial.
50a. Daniels B. (2004) The trans/trans fallacy and the dichotomy debate. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 75-90.
51. Davis J. (2000) We keep asking ourselves, what is transpersonal psychology. Guidance and counselling, 15, 3-8.
52. Diespecker D. (1998) In the beginning... On a personal note: The Australian Journal of Transpersonal Psychology. International Journal of Transpersonal Studies, 17: 3-6.
53. Dubin W. (1994) The use of meditative techniques for teaching dynamic psychology. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 19-36.
54. Edge L.W. (2001) The spectrum of dissociation: From pathology to self-realization. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 53-63.
55. Fadiman J. (1999) Transpersonal psychology: Some irreverent history. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 3-9.
56. Fadiman J., Grob C., Bravo G., Agar A. & Walsh R. (2003) Psychedelic research revisited. Journal of Transpersonal Psychology, 35: 111-125.
57. Feinstein D. & Krippner S. (1988) Personal mythology: The psychology of your evolving self. Los Angeles: Tarcher.
58. Ferrer J. (2000) The perennial philosophy revisited. Journal of Transpersonal Psychology, 32: 7-30.
59. Ferrer J. (2003) Integral transformative practice: A participatory perspective. Journal of Transpersonal Psychology, 35: 21-42.
60. Flier L. (1995) Demystifying mysticism: Finding a developmental relationship between different ways of knowing. Journal of Transpersonal Psychology, 27: 131-152.
60a. Fontana D. (1998) Psychical research and the millenium: New light on the nature of man. Proceedings of the Society for Psychical Research, 58: 125-147.
60b. Fontana D. (2004) Survival research: Opposition and future developments. Journal of the Society for Psychical Research, 68: 193-209.
61. Friedman H. (2002) Transpersonal psychology as a scientific field. International Journal of Transpersonal Studies, 21: 175-187.
62. Gifford-May D. & Thompson N.L. (1994) "Deep states" of meditation: Phenomenological reports of experience. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 117-138.
63. Greyson B. (1993) The physio-kundalini syndrome and mental illness. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 43-58.
64. Greyson B. (2000) Some neuropsychological correlates of the physio-kundalini syndrome. Journal of Transpersonal Psychology, 32: 123-134.
65. Grof C. (1993) The thrist for wholeness: Attachment, addiction, and the spiritual path. San Francisco: HarperSanFrancisco.
66. Gross P. & Shapiro S. (1994) Incongruity and the evocation of great knowledge in the Chuang-Tzu. International Journal of Transpersonal Studies, 13(2): 56-64.
67. Gross P.L. & Shapiro S.I. (2001) The Tao of photography: Seeing beyond seeing. Berkeley, Toronto: Ten Speed Press.
68. Guenther H. (1998) Sound, color, and self-organisation. International Journal of Transpersonal Studies, 17: 67-88.
69. Guenther H. (1999) Mandala and/or dkyil-'khor. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 149-161.
70. Guenther H. (2000) Is the mind in search of itself? International Journal of Transpersonal Studies, 19: 15-22.
71. Guenther H. (2001) The emergence of the Ego/Self complementarity and its beyond. International Journal of Transpersonal Studies, 20: 19-32.
72. Hamer D.H. (2004) The God gene: How faith is hardwired into our genes. Doubleday.
73. Hanna J. (1993) Rigorous intuition: Consciousness, being and the phenomenological method. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 181-197.
74. Hart T. (2000) Transformation as process and paradox. Journal of Transpersonal Psychology, 32: 157-164.
75. Hastings A. (1990) With the tongues of men and angels: A study of channeling. Fort Worth, Chicago et al.: Holt, Rinehart & Winston.
76. Hastings A., Balasubrahmanyam P., Beaird G., Ferguson E., Kanga K. & Raley S. (2001) Annotated bibliography of selected articles on ethnic minorities, cultural perspectives, and transpersonal psychology. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 151-166.
76a. Hoffman E. (1988) The right to be human: A biography of Abraham Maslow. Los Angeles: Tarcher.
76b. Hopcke R.H. (1997) There are no accidents: Synchronicity and the stories of our lives. New York: Riverhead books.
77. Huang C. al & Lynch J. (1992) Thinking body, dancing mind: Taosports for extraordinary performance in athletics, business, and life. New York et al. : Bantam.
78. Hughes D.J. (1992) Differences between trance channeling and multiple personality disorder on structure interview. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 181-192.
79. Hunt H.T. (1995) Some developmental issues in transpersonal experience. Journal of Mind and Behavior, 16: 115-134.
80. Hunt H.T. (2000) Experiences of radical personal transformation in mysticism, religious conversion, and psychosis: A review of the varieties, processes, and consequences of the numinous. Journal of Mind and Behavior, 21: 353-397.
81. Hunt H. (2003) Gnostic dilemmas in Western psychologies of spirituality. International Journal of Transpersonal Studies, 22: 27-39.
82. Hutton M.S. (1994) How transpersonal psychotherapists differ from other practitioners: An empirical study. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 139-174.
83. Jahn R.G. & Dunne B.J. (1987) Margins of reality: The role of consciousness in the physical world. San Diego, New York, London: Harcourt Brace Jovanovich.
84. Joslin M.L. (1999) Coming home. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 117-131.
85. Kasprow M.C. & Scotton B.W. (1999) A review of transpersonal theory and its application to the practice of psychotherapy. Journal of Psychotherapy Practice and Research 8: 12-23.
86. Kelly S.M. (2002) Space, Time and Spirit: The analogical imagination and the evolution of transpersonal theory. Part one: Contexts: Theoretical and historical. Journal of Transpersonal Psychology, 34: 73-86.
87. Kelly S.M. (2002) Space, Time and Spirit: The analogical imagination and the evolution of transpersonal theory. Part two: Contemporary transpersonal models. Journal of Transpersonal Psychology, 34: 87-99.
87a. Kowalewski D. (2004) Metaphysical tracking: The oldest ecopsychology. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 65-74.
88. Krippner S. (1999) The varieties of dissociative experience: A transpersonal, postmodern model. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 81-102.
88a. Krippner S. (2004) “All mind? No matter”: The self-regulating paradigm. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 46-49.
89. Krippner S. & Combs A. (2000) Self-organization in the dreaming brain. Journal of Mind and Behavior, 21: 399-412.
89a. Kurtz P. (Ed.) (1985) A sceptic's handbook of parapsychology. Buffalo, N.Y.: Prometheus books.
90. Lannert J., Boorstein S., Scotton B., Saltzman L & Jue R.W. (1992) The therapeutic alliance, kundalini, and spiritual/religious issues in counceling: The case of Julia. Commentaries and discussion. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 134-149.
90a. Laszlo E. (2004) Cosmic connectivity: Toward a scientific foundation for transpersonal consciousness. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 21-31.
91. Laughlin C.D. (2001) Mandalas, nixies, goddesses and succubi: A transpersonal anthropologist looks at the Anima. International Journal of Transpersonal Studies, 20: 33-52.
91a. Laughlin C.D. (2004) The artistic brain, the Navajo concept of Hozho, and Kandinsky’s “Inner necessity”. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 1-20.
92. Laughlin C.D., McManus J. & d'Aquili E.G. (1992) Brain, symbol & experience: Toward a neurophenomenology of human consciousness. New York: Columbia University.
93. Laughlin C.D. & Throop C.J. (2003) Experience, culture and reality: The significance of Fisher information for understanding the relationship between alternative states of consciousness and the structures of reality. International Journal of Transpersonal Studies, 22: 7-26
94. Laurent J. (1994) Biological aspects of transpersonalism. International Journal of Transpersonal Studies, 13(1): 8-21.
95. Liester M.B. (1996) Inner voices: Distinguishing transcendent and pathological characteristics. Journal of Transpersonal Psychology, 28: 1-30.
96. Loy D. (1992) Avoiding the void: The lack of self in psychotherapy and Buddhism. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 151-179.
96a. Loy D. (2004) Terror in the God-shaped hole: A Buddhist perspective on modernity’s identity crisis. Journal of Transpersonal Psychology, 36: 179-201.
97. Lukoff D. (1997) The psychologist as mythologist. Journal of Humanistic Psychology, 37: 34-58.
98. Lukoff D., Lu F., Turner R. & Gackenbach J. (1995) Transpersonal psychology research review: Researching religious and spiritual problems on the Internet. Journal of Transpersonal Psychology, 27: 153-170.
99. Lukoff D., Turner R. & Lu F.G. (1992) Transpersonal psychology research review: Psychoreligious dimensions of healing. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 41-60.
100. Lukoff D., Turner R. & Lu F.G. (1993) Transpersonal psychology research review: Psychospiritual dimensions of healing. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 11-28.
101. Maikov V. (1999) Psychotherapeutic time-machine. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 29-39.
102. MacDonald D.A. & Friedman H.L. (2002) Assessment of humanistic, transpersonal, and spiritual constructs: State of the science. Journal of Humanistic Psychology, 42: 102-125.
103. MacDonald D.A., Friedman H.L. & Kuentzel J.G. (1999) A survey of measures of spiritual and transpersonal constructs: Part one--research update. Journal of Transpersonal Psychology, 31: 137-154.
104. MacDonald D.A., Friedman H.L. & Kuentzel J.G. (1999) A survey of measures of spiritual and transpersonal constructs: Part two--additional instruments. Journal of Transpersonal Psychology, 31: 155-177.
105. MacDonald D.A., LeClair L., Holland C.J., Alter A. & Friedman H.L. (1995) A survey of measures of transpersonal constructs. Journal of Transpersonal Psychology, 27: 171-235.
106. MacDonald D.A., Tsagarakis C.I. & Holland C.J. (1994) Validation of a measure of transpersonal self-concept and its relationship to Jungian and five-factor model conceptions of personality. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 175-201.
107. Marseille J. (1997) The spiritual dimension in logotherapy: Victor Frankl's contribution to transpersonal psychology. Journal of Transpersonal Psychology, 29: 1-12.
108. Marsella A.J. (1999) In search of meaning: Some thoughts on belief, doubt, and wellbeing. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 41-52.
109. Metzner R. (1994) Addiction and transcendence as altered states of consciousness. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 1-17.
110. Metzner R. (1996) The Buddhist six-worlds model of consciousness and reality. Journal of Transpersonal Psychology, 28: 155-166.
110a. Mindell A. (2000) Quantum mind: The edge between physics and physiology. Portland, Oregon: Lao Tse Press.
111. Miovic M. (2004) An introduction to spiritual psychology: Overview of the literature, East and West. Harvard Review of Psychiatry 12: 105-115.
111a. Miovic M. (2004) Sri Aurobindo and transpersonal psychology. Journal of Transpersonal Psychology, 36: 111-133.
112. Moody T.C. (1994) Conversations with zombies. Journal of Consciousness Studies, 1: 196-200.
112a. Monroe R.A. (1994) Ultimate journey. New York, London et al.: Doubleday.
113. Murphy M. (1992) The future of the body: Explorations into the future evolution of human nature. Los Angeles: Tarcher.
114. Nalimov V.V. & Drogalina J.A. (1996) The transpersonal movement: A Russian perspective on its emergence and prospects for future development. Journal of Transpersonal Psychology, 28: 49-62.
115. Nalimov V.V., Drogalina-Nalimov J. & Zuyev K. (2000) The Universe of meanings. International Journal of Transpersonal Studies, 19: 109-118.
116. Nelson J.E. (1994) Healing the split: Integrating spirit into our understanding of the mentally ill. Albany, N. Y.: SUNY Press.
117. Neville B. (1993) The polytheistic classroom. International Journal of Transpersonal Studies, 12(2): 25-44.
117a. Norbu N. (1992) Dream yoga and the practice of natural light. Ithaca, N.Y.: Snow Lion.
118. Ossoff J. (1993) Reflections of shaktipat: Psychosis or the rise of kundalini. A case study. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 29-42.
119. Palmer G., Braud W. (2002) Exceptional human experience, disclosure, and a more inclusive view of physical, psychological, and spiritual well being. Journal of Transpersonal Psychology, 34: 29-61.
120. Patrik L.E. (1994) Phenomenological method and meditation. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 37-54.
120a. Peat F.D. (1987) Synchronicity: The bridge between matter and mind. Toronto, New York et al.: Bantam.
121. Piechowski M.M. (2001) Childhood spirituality. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 1-15.
122. Podvoll E.M. (2002) The history of sanity in contemplative psychiatry. International Journal of Transpersonal Studies, 21: 135-144.
123. Quincey C. de (2000) Intersubjectivity: Exploring consciousness from the second-person perspective. Journal of Transpersonal Psychology, 32: 135-155.
124. Randrup A.A. (1999) Collective and egoless consciousness: Significance for philosophy of science and for the mind-body problem. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 133-137.
124a. Randrup A.A. (2004) Animal mind as approached by the transpersonal notion of collective conscious experience. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 32-45.
125. Rawlinson A. (2000) A model of experiential comparative religion. International Journal of Transpersonal Studies, 19: 99-108.
126. Ring K. (1992) The Omega project: Near-death experiences, UFO encounters, and minds at large. New York: William Morrow.
127. Roberts T.B. (Ed.) (2001) Psychoactive sacramentals: Essays on entheogens and religion. San Francisco: Council on Spritual Practices.
127a. Roberts T.B. & Hruby P.J. (1995) Religion and psychoactive sacramentals: A bibliographic guide. San Francisco: Council on Spritual Practices; DeKalb, Illinois: Psychedelia Books.
128. Roberts T.B. & Hruby P.J. (2002) Towards an entheogen research agenda. Journal of Humanistic Psychology, 42: 71-89.
129. Romanyshyn R.D. (2000) Seasons of love and grief. International Journal of Transpersonal Studies, 19: 41-47.
130. Romanyshyn R.D. (2001) The backward glance: Rilke and the ways of the heart. International Journal of Transpersonal Studies, 20: 143-150.
131. Rothberg D. (1999) Transpersonal issues at the millenium. Journal of Transpersonal Psychology, 31: 41-67.
132. Rothberg D. & Kelly S.M. (Eds.) (1996) Ken Wilber and the future of transpersonal inquiry: A spectrum of views. Part 1. ReVision, 18(4), 1-48.
133. Rothberg D. & Kelly S.M. (Eds.) (1996) Ken Wilber and the future of transpersonal inquiry: A spectrum of views. Part 2. ReVision, 19(1), 1-48.
134. Rothberg D. & Kelly S.M. (Eds.) (1996) Ken Wilber and the future of transpersonal inquiry: A spectrum of views. Part 3: A conversation. ReVision, 19(2), 1-48.
135. Scotton B.W., Chinen A.B. & Battista J. (Eds.) (1996) Textbook of transpersonal psychiatry and psychology. New York: BasicBooks.
136. Shanon B. (2003) Altered states and the study of consciousness--The case of Ayahuasca. Journal of Mind and Behavior, 24: 125-153.
137. Shapiro D.H., Jr. (1992) A preliminary study of long-term mediatators: Goals, effects, religious orientation, cognitions. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 23-39.
138. Shapiro S. (1993) Quiet in the classroom. International Journal of Transpersonal Studies, 12(2): 20-24.
139. Shapiro S.I. (1994) Religion, spirituality and transpersonal psychology. International Journal of Transpersonal Studies, 13(1): 33-41.
140. Shapiro S.I. & Soidla T.R. (2004) Eternity is in love with productions of time. [With Addendum: Soidla T.R. Synchronization signals of memory, containing Timeless service messages: An hypothesis (On myths and music behind one's everyday memory. Rhythms as a way to the Timeless [mythological, archetypal, religious] imagery.) Journal of Transpersonal Psychology, 36: 202-219.
141. Sheldrake R. (1985) A new science of life: The hypothesis of formative causation. (New Ed.) London et al.: Paladin Grafton.
142. Sheldrake R. (1988) The presence of the past: Morphic resonance and the habits of the nature. London: Collins.
143. Sheldrake R. (1991) The rebirth of nature: The greening of science and God. London et al.: Century.
144. Sheldrake R. (1995) Seven experiments that could change the world: A do-it-yourself guide to revolutionary science. London: Fourth Estate.
144a. Sky Hiltunen S.M. (2004) Transpersonal functions of masks in NohKiDo. International Journal of Transpersonal Studies, 23: 50-64.
145. Smith H., Grob C., Jesse R., Bravo G., Agar A. & Walsh R. (2004) Do drugs have religious import? A 40-year retrospective. Journal of Humanistic Psychology, 44: 120-140.
146. Sogyal Rinpoche (1994) The Tibetan book of living and dying. San Francisco: Harper.
147. Sovatsky S. (2001) Spirituality and psychotherapy: The matter of "separation anxiety" and beyond. International Journal of Transpersonal Studies, 20: 79-84.
147a. Sovatsky S. (2004) Clinical forms of love inspired by Meher Baba’s mast work and the awe of infinite consciousness. Journal of Transpersonal Psychology, 36: 134-149.
147b. Stavely H., McNamara P. (1992) Warwick Fox's "transpersonal ecology": A critique and alternative approach. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 201-215.
148. Steele S. (1994) The multistate paradigm and the spiritual path of John of the Cross. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 55-80.
149. Stein D., Rousseau C. & Lacroix L. (2004) Between innovation and tradition: The paradoxical relationship between eye movement desensitization and reprocessing and altered states of consciousness. Transcultural psychiatry 41: 5-30.
150. Symposium on "Conversations with zombies". (1995) Journal of Consciousness Studies, 2: 312-372.
151. Tarnas R. (2001) A new birth in freedom: A (p)review of Jorge Ferrer's Revisioning transpersonal theory: A participatory vision of human spirituality. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 64-71.
152. Tart C.T. (1993) The structure and dynamics of waking sleep. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 141-168.
153. Tart C.T. (1995) Toward the objective exploration of non-ordinary reality. Journal of Transpersonal Psychology, 27: 57-67.
154. Tart C.T. (1995) Yes, we are Zombies, but we can become conscious. Journal of Consciousness Studies 2: 361-364.
155. Tart C.T. (Ed.) (1995) Parapsychology and spirituality. ReVision, 18: 1-48.
155a. Tart C.T. (2004) On the scientific foundations of transpersonal psychology: Contributions from parapsychology. Journal of Transpersonal Psychology, 36: 66-90.
156. Taylor S. (2003) Primal spirituality and the onto/phylo fallacy: A critique of the claim that primal peoples were/are less spiritually and socially developed than modern humans. International Journal of Transpersonal Studies, 22: 61-76.
157. Templeton J.M. (2000) Possibilities for over one hundredfold more spiritual information: The humble approach in theology and science. Philadelphia & London: Templeton Foundation.
158. Thurman R.A.F. (Trl.) (1994) The Tibetan book of the dead: Liberation through understanding in the between. New York et al.: Bantam.
159. Torchinov E. (2002) Meet the researcher I. Journal of Transpersonal Psychology, 34: 63-66.
160. Torchinov E. (2003) Update from Evgeny A. Torchinov. Journal of Transpersonal Psychology, 35: 71.
161. Torchinov E. (2003) Mysticism and its cultural expression: An inquiry into the description of mystical experience and its ontological and epistemological nature. International Journal of Transpersonal Studies, 22: 40-46.
162. Tsomo K.L. (2001) Death, identity, and enlightenment in Tibetan culture. International Journal of Transpersonal Studies, 20: 151-173.
163. Tulpe I.A. & Torchinov E.A. (2000) The castrati ("skoptsy") sect in Russia: History, teaching and religious practice. International Journal of Transpersonal Studies, 19: 77-87.
164. Urbanowski F.B. & Miller J.J. (1996) Trauma, psychotherapy, and meditation. Journal of Transpersonal Psychology, 28: 31-48.
165. Usatynski T.J. (2001) Hidden assumptions of modern Western contemplative cultures. Journal of Transpersonal Psychology, 33: 131-149.
166. Valle R. (1995) Towards a transpersonal-phenomenological psychology: On transcendent awareness, passion, and peace of mind. Journal of East-West Psychology, 1: 9-15.
167. Vaughan F. (2002) What is spiritual intelligence? Journal of Humanistic Psychology, 42: 16-33.
168. Voices of Russian transpersonalism. Vol. 5. (Papers by Shapiro, Drogalina-Nalimov, Yarkho, Nalimov, Soidla, Torchinov, Clement & Trott, Spivak, Krupitsky, Volohonsky & others) (1998) International Journal of Transpersonal Studies, 17: 101-194.
169. Voices of Russian transpersonalism. Vol. 4. (V.V. Nalimov memorial issue) (1997) International Journal of Transpersonal Studies, 16(2): 1-70.
170. Voices of Russian transpersonalism. [Vol. 2-3]. (Papers by Shapiro, Soidla, Nalimov, Drogalina, Kungurtsev, Luchakova, Vilenskaya, Torchinov, Krupitsky, Volohonsky & others) (1997). Everything is according to the way. Brisbane, Australia: Bolda-Lok.
171. Voices of Russian transpersonalism. [Vol. 1.] (Papers by Shapiro, Lajoie, Nalimov, Drogalina-Nalimov, Soidla) (1995) International Journal of Transpersonal Studies, 14 (Supplement): 1-59.
172. Wade J. (2000) Mapping the courses of heavenly bodies: The varieties of transcendent sexual experience. Journal of Transpersonal Psychology, 32: 103-122.
173. Waldman M. (1992) The therapeutic alliance, kundalini, and spiritual/religious issues in counseling: The case of Julia. The case of Julia. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 115-130.
174. Waldman M. (1992) The therapeutic alliance, kundalini, and spiritual/religious issues in counseling: The case of Julia. Reflections on "The case of Julia." Journal of Transpersonal Psychology, 24: 130-134.
175. Waldron J.L. (1998) The life-impact of transcendent experiences with a pronounced quality of noesis. Journal of Transpersonal Psychology, 30: 103-134.
176. Walsh R. (1993) The transpersonal movement: A history and state of the art. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 123-139.
177. Walsh R. (1995) Phenomenological mapping: A method for describing and comparing states of consciousness. Journal of Transpersonal Psychology, 27: 25-56.
178. Walsh R. (2001) Shamanic experiences: A developmental analysis. Journal of Humanistic Psychology, 41: 31-52.
179. Walsh R. (2003) Entheogens: True or false? International Journal of Transpersonal Studies, 22: 1-6.
180. Walsh R. & Vaughan F. (1992) Lucid dreaming: Some transpersonal implications. Journal of Transpersonal Psychology, 24: 193-200.
181. Walsh R. & Vaughan F. (1993) The art of transcendence: An introduction to common elements of transpersonal practices. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 1-9.
182. Walsh R. & Vaughan F. (1993) On transpersonal definitions. Journal of Transpersonal Psychology, 25: 199-207.
183. Washburn (1994) Transpersonal psychology in psychoanalytic perspective. Albany, N. Y.: SUNY Press.
184. Washburn M. (2003) Transpersonal dialogue: A new direction. Journal of Transpersonal Psychology, 35: 1-19.
185. Washburn M. (1995) The ego and the dynamic ground: A transpersonal theory of human development. (2nd Ed.) Albany, N. Y.: SUNY Press.
186. Welwood J. (1996) Reflection and presence: The dialectic of self-knowledge. Journal of Transpersonal Psychology, 28: 107-128.
187. Welwood J. (1999) Realization and embodiment: Psychological work in the service of spiritual development. International Journal of Transpersonal Studies, 18: 169-186.
188. Wilber K. (1995) An informal overview of transpersonal studies. Journal of Transpersonal Psychology, 27: 107-129.
189. Wilber K. (1996) Transpersonal art and literary theory. Journal of Transpersonal Psychology, 28: 63-91.
190. Wilber K. (1996) A brief history of Everything. Boston & London: Shambhala.
191. Wilber K. (1997) The eye of spirit: An integral vision for a world gone slightly mad. Boston & London: Shambhala.
192. Wilber K. (1997) To see a world: Art and the I of the beholder. Journal of Transpersonal Psychology, 29: 143-149.
193. Wilber K. (1998) The marriage of sense and soul: Integrating science and religion. New York: Random House.
194. Wilber K. (1999) Spirituality and developmental lines: Are there stages? Journal of Transpersonal Psychology, 31: 1-10.
195. Wilber K. (1999) An approach to integral philosophy. Journal of Transpersonal Psychology, 31: 109-136.
196. Wrenn-Lewis J. (1994) Near death experiences: Life after death--or eternity now. International Journal of Transpersonal Studies, 13(2): 1-8.
197. Wren-Lewis J. (1994) Aftereffects of near-death experiences: A survival mechanism hypothesis. Journal of Transpersonal Psychology, 26: 107-115.
Серия сообщений "W RiTmE С4AsТьЯ":
Часть 1 - Дневник MaHdaRiNkA
Часть 2 - С Днем Рождения!!!
...
Часть 4 - КРАСОТА И БЕЗБРЕЖНОСТЬ ОКЕАНА ПОД МУЗЫКУ ШРИ ЧИНМОЯ
Часть 5 - Книга позитивных мыслей на каждый день!
Часть 6 - Что почитать? Трансперсональная психология:
Часть 7 - Без заголовка
Часть 8 - Массаж Клеопатры
Серия сообщений "GaRmOниЯ":
Часть 1 - С Днем Рождения!!!
Часть 2 - Будешь в мире, ты самой счастливой...
Часть 3 - КРАСОТА И БЕЗБРЕЖНОСТЬ ОКЕАНА ПОД МУЗЫКУ ШРИ ЧИНМОЯ
Часть 4 - Книга позитивных мыслей на каждый день!
Часть 5 - Что почитать? Трансперсональная психология:
Часть 6 - Без заголовка
Часть 7 - Массаж Клеопатры
Серия сообщений "ПолеZныЕ CsЫLki":
Часть 1 - Много развивающих полезных программ для детей
Часть 2 - Что почитать? Трансперсональная психология:
Серия сообщений "Культурное наследие":
Часть 1 - Будешь в мире, ты самой счастливой...
Часть 2 - Что почитать? Трансперсональная психология:
Комментировать | « Пред. запись — К дневнику — След. запись » | Страницы: [1] [Новые] |