-Подписка по e-mail

 

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в big_brain

 -Интересы

(фурролог-со стажем//занимаюсь рисованием фурра и аниме игры кино компьютерные игры музыка рисование фурри-арт хентай эмуляторы

 -Сообщества

Читатель сообществ (Всего в списке: 1) -Принимаем_Заявки-

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 06.08.2007
Записей: 652
Комментариев: 77
Написано: 1730




внимание-все фильмы и игры которые я тут *выкладываю* проверяются *на вшывость* мной лично,
чтобы тут скачать нужен клиент utorrent
1) Где можно скачать µTorrent ?
Ответ: Официальный сайт
Скачать версию uTorrent 1.6.1 можно здесь
 
 
 
 
VideoSaver

спец-статья//фурри-арт/

Вторник, 20 Ноября 2007 г. 13:04 + в цитатник

ОНЛАЙНОВИЙ ЗМУЛАТОР АРКАДЫ

Пятница, 16 Ноября 2007 г. 16:57 + в цитатник

NEW SOFT

Воскресенье, 02 Сентября 2007 г. 00:26 + в цитатник
[webfile.ru]_splitcam.rar
Программа для использования видеопотока в качестве источника видеозахвата в других приложениях (например, проигрывать видеоролик в групповой видеоконференции в программе для видеосвязи VideoPort вместо одного из участников)
 
[webfile.ru]_TCBR.jar
TequilaCat BookReader v2.2.8 for ROKR E@
Рубрики:  SOFT

Free Arcade Game. Arcade Game Downloads (IШАРОВАРА)

Понедельник, 27 Августа 2007 г. 16:17 + в цитатник
gametop.com/index.html
Free PC Games Download
 
 
 
 
 
 
 

Мини игры скачать. Flash игры, Сега Dendy игры, on-line flash

Понедельник, 27 Августа 2007 г. 14:06 + в цитатник
games-x.ru/ На сайте можно скачать мини игры, Flash игры, скачать Dendy сега игры, скачать и играть в On-line игры на Flash. Мини-игры для развлечения и отдыха игры. Знаменитые игры и эмуляторы на приставке Сега Dendy 90-x годов. Скачать мини игры, сега-игры, fl

FULLGAMES.RU Бесплатно Скачать Игры Программы

Понедельник, 27 Августа 2007 г. 14:00 + в цитатник

S.P.E.C.I.A.L- American Laser Games

Воскресенье, 26 Августа 2007 г. 19:11 + в цитатник

 

American Laser Games  ОТКРЫЛАСЬ В АЛЬБУКЕРКЕ,ШТАТ МЕХИКО И ЗАНИМАЛАСЬ ИНТЕРАКТИВНЫМИ ТИРАМИ ДЛЯ АРКАДНЫХ АВТОМАТОВ,
 
КОМПАНИЯ ОСНОВАЛАСЬ В НАЧАЛЕ 80-ТЫХ РОБЕРТОМ ГРЕБОМ ПЕРВОНАЧАЛЬНО ЗАНИМАЛАСЬ НЕ ИГРАМИ,А СОЗДАНИЕМ ТРЕНИРОВОЧНЫХ СИМУЛЯТОРОВ ДЛЯ ПОЛИЦЫИ (СИМУЛЯТОР ИЗБИЕНИЯ ПРОХОЖОГО ДУБИНКОЙ)
 
 Later, as the arcade market began to soften, the company turned toward the 3DO as an avenue into the home, as well as a way to stay active in the arcade business, with lower overhead costs - offering a modified version of the 3do platform as an OEM upgrade for existing arcade video game cabinets, supporting compressed video versions of ALG hits at a low price. In 1995 ALG released Mazer for the 3do home market and Orbatak (3do-powered) for the arcade - their first and only in-house non-fmv (Full motion video) based games.
 
The company lasted until the late 1990s, by which time it had begun making "games for girls" for the PC (under the moniker Her Interactive), beginning with McKenzie & Co.. This change in direction marked the end of American Laser Games commercial success, and the company eventually closed its doors. In 2001, the development and publishing rights to all of the games that were produced by American Laser Games were purchased by Digital Leisure, Inc. Many of these games were then re-released for the PC and in DVD TV game format.
 
The company also released a light-gun controller, the PC Gamegun, for home computer use. It proved unsuccessful, however, due to its poor accuracy.

 

Laserdisc + Light Gun Arcade Games

Other Games

 External links


S.P.E.C.I.A.L INTERACTIVE GAMES (FULL)

Воскресенье, 26 Августа 2007 г. 19:05 + в цитатник

Cinematronics

Воскресенье, 26 Августа 2007 г. 18:51 + в цитатник

 

Cinematronics
Cinematronics Logo
Type Video games
Founded 1975
Headquarters El Cajon, California
Key people Jim Pearce: co-founder; Tom "Papa" Stroud; Larry Rosenthal;
Industry Video games
Products Space Wars, Dragon's Lair
Revenue (unknown)
Website (none)

Cinematronics was a pioneering arcade game developer that had its heyday in the era of vector display games. While other companies released games based on raster displays, early in their history, Cinematronics and Atari released vector-display games, which offered a distinctive look and a greater graphic capability (at the time), at the cost of being only black and white.

 Meager beginnings

Cinematronics Inc. was founded in 1975 by Jim Pearce, Dennis Parte and Gary Garrison in El Cajon, California, although early on Parte and Garrison sold their shares to Tom "Papa" Stroud. Cinematronics' first games, a Pong clone, Flipper Ball and Embargo, all released in 1976, were fairly unsuccessful. The company was not widely noticed until Larry Rosenthal brought Space Wars on board a year later.

 Cinematronics' first success

Rosenthal, a student of MIT, had written his master's thesis on Spacewar! and wanted to create a version of the computer game that could be placed in arcades. Rosenthal had created a processor that was powerful enough to run a proper version of Spacewar! and yet inexpensive to produce. He named his TTL-based technology "Vectorbeam". After building a prototype, he shopped the machine around to various game companies, looking for a distributor. Rosenthal demanded a 50/50 share of the profits, a figure that caused nearly all companies to pass on the deal.

At this same time Cinematronics was looking for their next game. The timing was perfect for the two: Cinematronics was running out of funds and looking for any deal to land a new game and Rosenthal was selling a game but insisted on a ridiculously high profit share. The deal was made and the game was released as Space Wars.

Space Wars was the first arcade game to utilize black & white vector graphics, which enabled it to display sharp, crisp images. Space Wars had graphics which were far more detailed than the raster displays of the time. Cinematronics shipped over 30,000 units and was a top seller in 1978.

Rosenthal, feeling that he was still not receiving enough money for his innovations, left Cinematronics. When he attempted to take his "Vectorbeam" technology with him, Pierce and Stroud sued. The men came to an agreement outside of court with Rosenthal selling his technology to Cinematronics.

 Vector games

With the "Vectorbeam" board under their control, Cinematronics released a series of vector graphic arcade games including Starhawk, Warrior the first one-on-one fighting game, Sundance and Tail Gunner.

Cinematronics experimented with color overlays on some of their games. In Star Castle, the overlay gave color to several elements of the game with fixed positions. In Armor Attack, the overlay was itself a part of the game: the overlay was a top-down view of a small set of city streets, and the player drove a jeep through the streets fighting tanks and helicopters.

Cinematronics created Cosmic Chasm, a color vector game. Other games were developed based on the same hardware system (based on Motorola's 68000 chip) but were never released, including a 3D color vector game.

Laserdisc games and beyond

In 1983 Cinematronics was responsible for releasing Dragon's Lair, one of the earliest laserdisc-based arcade games. During the time Dragon's Lair was being created, Cinematronics filed for Chapter 11 bankruptcy protection. In order to finish the project they partnered with Advanced Microcomputer Systems (later renamed RDI Video Systems), who later tried to sell a home version of the laser-disc machine. While RDI's home console, the Halcyon, was a failure, the Dragon's Lair arcade was a huge success. Cinematronics followed it up with the similar sci-fi-themed laserdisc game, Space Ace. In about 1985 some prototype animation material for a Dragon's Lair sequel was produced, but due to the lack of an agreement between Cinematronics and the animator, Don Bluth, this material sat unused for years, eventually becoming part of the Dragon's Lair II: Time Warp game in the 1990's.

About 1984, Cinematronics started releasing games which used raster display, such as Express Delivery and other raster games based on a new hardware platform called the Cinemat System, which was designed to be reusable with replaceable software, control panels, and cabinet artwork.

About 1987, Cinematronics was acquired by Tradewest and renamed the Leland Corporation and continued to make arcade and PC game software. Tradewest was bought out by WMS in 1991 to become their console division.

Cinematronics, LLC, a completely separate entity with no connection to the original arcade game creator, was founded in 1994 by David Stafford, Mike Sandige and Kevin Gliner. They primarily developed games for Windows and Macintosh systems, including Full Tilt! Pinball, Jack Nicklaus 4, Tritryst and Marble Drop, among others. Ultimately they were sold to Maxis in 1996 and became Maxis South, the California publisher's Texas-based development studio. David Stafford left Maxis South in 1997. The other two founders, Mike Sandige and Kevin Gliner, left when Electronic Arts acquired Maxis later that same year.

The Space Cadet table from Full Tilt! has been bundled with Microsoft Windows ever since the Windows 95 Plus! pack was released.

 Games

Sources

External links


S.P.E.C.I.A.L- Space Ace

Воскресенье, 26 Августа 2007 г. 18:45 + в цитатник

 

Space Ace
Space Ace screenshot
Developer(s) Advanced Microcomputer Systems
Publisher(s) Cinematronics
Release date(s) 1984
Genre(s) Action Interactive Movie
Mode(s) Up to 2 players, alternating turns
Platform(s) Arcade, Mac OS, Apple IIGS, Amiga, Super Nintendo, CD-i, PC DOS 3DO
Input Joystick, 1 button
Arcade cabinet Upright
Arcade display Horizontal orientation, Raster, standard resolution

Space Ace is a laserdisc video game produced by Don Bluth Studios, Cinematronics, and RDI Video Systems. It was unveiled in October 1983, just four months after the Dragon's Lair game, then released in Spring 1984, and like its predecessor featured film-quality animation played back from a laserdisc. The gameplay too is similar, requiring the player to move the joystick or press the fire button at key moments in the animated sequences to govern the hero's actions.

 
 Gameplay

Like Dragon's Lair, the gameplay of Space Ace requires the player to move the joystick in the right direction or press the fire button at the right moment in order to avoid the various hazards Ace/Dexter faces. Space Ace introduced a few gameplay enhancements, most notably selectable skill levels and multiple paths through several of the scenes. At the start of the game the player could select one of three skill levels; "Cadet", "Captain" or "Ace" for easy, medium and hard respectively - only by choosing the toughest skill level could the player see all the sequences in the game (only around half the scenes are played on the easiest setting). A number of the scenes had "multiple choice" moments when the player could choose how to act, sometimes by choosing which way to turn in a passageway, or by choosing whether or not to react to the on-screen "Energize!" message and transform back into Ace. All scenes also have separate reverse versions of each other. Dexter usually progresses through scenes by avoiding obstacles and enemies, but Ace goes on the offensive, attacking enemies rather than running away. For example, in the first scene of the game, Dexter is escaping from Borf's robot drones, and if the player presses the fire button at the right moment, Dexter transforms temporarily back into Ace and can fight them, whereas if the player chooses to stay as Dexter they must dodge the robots' drill attacks instead.

 Story

Space Ace follows the adventures of the musclebound hero Ace. At the start of the game, the villainous Commander Borf attacks Ace with the "Infanto Ray", a weapon that transforms him into an adolescent version of himself, and kidnaps his girlfriend Kimberly. It is up to the player to guide Dexter, as the younger version of Ace is referred to, through a series of obstacles in pursuit of Borf in order to rescue Kimberly and prevent Borf using the Infanto Ray to conquer Earth. The game's attract sequence introduces the player to the story via the following narration and dialogue:

Narrator: Space Ace: Defender of justice, truth and the planet Earth! Ace is being attacked by the evil Commander Borf.
Ace: Hold your fire! [to Kimberly] Who is that creep?
Kimberly: Borf!
Borf: Earthlings must surrender to me!
Ace: No way, Borf, ol' buddy!
[Borf shoots Ace; Ace turns into a child]
Ace: Aargh! I've been hit!
Kimberly: By the Infanto Ray!
Borf: Earthlings must surrender to me!
Narrator: Struggle with Dexter to regain his manhood. Destroy the Infanto Ray. Defeat the evil Borf.
Ace: Hey, Borf! [laughs] C'mon, Kimberly, let's go!
[Borf shoots Ace]
Ace: I've been hit! [turns into child again] Aargh!
Narrator: Be valiant, space warrior, the fate of Earth is in your hands!

 Development history

The animation for Space Ace was produced by the same team that tackled the earlier Dragon's Lair, headed by ex-Disney animator Don Bluth. To keep the production costs down, the studio again chose to use its staff to provide voices for the characters rather than hire actors (one exception is Michael Rye who narrates the attract sequence, as he did on Dragon's Lair). Don Bluth himself provides the (digitally altered) voice of Commander Borf. The game's animation features some rotoscoping, wherein models were built of Ace's spaceship "Star Pac", his motorcycle, and the tunnel in the game's dogfight sequence, then filmed and traced over to render moving animated images with very realistic depth and perspective.

 Format

Space Ace was made available to distributors in two different formats; a dedicated cabinet, and a conversion kit that could be used to turn an existing copy of Dragon's Lair into a Space Ace game. The conversion kit included the Space Ace laserdisc, new EPROMs containing the game program, an additional circuit board to add the skill level buttons, and replacement artwork for the cabinet. The game originally used the Pioneer LD-V1000 or PR-7820 laserdisc players, but an adaptor kit now exists to allow Sony LDP series players to be used as replacements if the original player is no longer functional.

In Popular Culture

In Samurai Jack episode:
Scissorsmith:When you get to the fork in the road take the rocky path. It would take you to the dragons lair.
Jack: Where would the other one take me?
Scissorsmith: Space Ace.

 Versions

A short-lived cartoon series based on Space Ace was produced in 1984, and was aired as part of the Saturday Supercade cartoon block, which was composed of cartoon shorts based on current video games. Twelve Space Ace episodes were produced.

An unrelated Japanese cartoon with the same name was produced in the 60's.

Space Ace was also the name of a character in the unrelated Hanna-Barbera cartoon Astro and the Space Mutts.

Numerous versions of Space Ace were created for home computers and game systems, most of which attempted to mimic the arcade version's lushly animated graphics, with varying degrees of success. A sequel, Space Ace II: Borf's Revenge was created for the PC.

In 1991, Leland Corp. released a slightly updated version of Space Ace in the form of a conversion kit for the then recently-released Dragon's Lair II: Time Warp. The updated version added more complicated moves (including diagonal moves), and dropped the easier skill levels, meaning only the "Ace" (difficult) level could be played.

The Dragon's Lair Deluxe Pack released by Digital Leisure Inc. featured Space Ace along with both arcade Dragon's Lair games. They also released a version of Space Ace on DVD that could be played on most DVD players, although it lacked the skill level select of the arcade version, and also played somewhat differently (if the player made a mistake on the arcade version they simply picked up again roughly where they left off, whereas the DVD version forced the player to replay the entire scene from the beginning).

DAPHNE, an emulator for laserdisc based games, can emulate both the original version and the 1991 version. DAPHNE requires the ROM files plus the original laserdisc to run. Alternatively, an MPEG-2 video stream and Ogg Vorbis audio stream can be substituted for the laserdisc. These streams can be generated from the original laserdisc or from Digital Leisure's DVD.

Like Dragon's Lair, a comic book mini series incorporating elements from both the game and Saturday Supercade version (such as Ace randomly changing into Dexter and back, instead of "energizing" back into Ace) was printed in 2003 by Crossgen Publishing.

In the December 2003 issue of PSW (Playstation world) a free disk was given away with the magazine featuring Space Ace on one side (accompanied by trailers for similar games), and trailers for upcoming games on the other.

 See also External links

Dragon's Lair Project entry on Space Ace

Space Ace at the Killer List of Videogames

Digital Press interview with Space Ace animator Don Bluth Detailed Info on Space Ace

The Dot Eaters article on Space Ace and the laser game craze.


Dragon's Lair

Воскресенье, 26 Августа 2007 г. 18:31 + в цитатник

Dragon's Lair Arcade Game
Developer(s) Advanced Microcomputer Systems
Publisher(s) Cinematronics
Release date(s) 1983
Genre(s) Action Interactive Movie
Mode(s) Up to 2 players, alternating turns
Platform(s) Arcade
Input Joystick, 1 button
Arcade cabinet Upright
Arcade display Horizontal orientation, Raster, standard resolution

 

 
 
 
 
 
 

Dragon's Lair was one of the first laserdisc video games, released in June 1983 by Cinematronics. It featured animation created by former Disney animator Don Bluth. Most other games of the era represented the character as a sprite, which consisted of a series of bitmaps animated by playing them in succession. However due to hardware limitations of the era, artists were greatly restricted in the detail they could achieve using that technique; the resolution, framerate and number of frames were severely constrained. Dragon's Lair overcame those limitations by tapping into the vast storage potential of laserdisc, but imposed other limitations on the actual gameplay.

The game's enormous contrast with other arcade games of the time created a sensation when it appeared, and was played so heavily that many machines often broke due to the strain of overuse. It was also arguably the most successful game on this medium and is aggressively sought after by collectors.

 

Overview

Dragon's Lair features the hero, "Dirk the Daring", attempting to rescue "Princess Daphne" from the evil dragon Singe holed up in a wizard's castle. The screen shows animated scenes, and the player executes an action by selecting a direction or pressing the sword button with correct timing.

The attract mode of the game displays various short vignettes of gameplay with the accompanying narration:

"Dragon's Lair: The fantasy adventure where you become a valiant knight, on a quest to rescue the fair princess from the clutches of an evil dragon. You control the actions of a daring adventurer, finding his way through the castle of a dark wizard, who has enchanted it with treacherous monsters and obstacles. In the mysterious caverns below the castle, your odyssey continues against the awesome forces that oppose your efforts to reach the Dragon's Lair. Lead on, adventurer. Your quest awaits!"

Instead of controlling the character's actions directly, players control his reflexes, with different full motion video (FMV) segments playing for correct or incorrect choices.

A quote from a Newsweek article (August 8, 1983) captures the level of excitement displayed over the game during that time:

Dragon's Lair is this summer's hottest new toy: the first arcade game in the United States with a movie-quality image to go along with the action... The game has been devouring kids' coins at top speed since it appeared early in July. Said Robert Romano, 10, who waited all day in the crush at Castle Park without getting to play, "It's the most awesome game I've ever seen in my life."

Development

Dragon's Lair began as a concept by Rick Dyer, president of Advanced Microcomputer Systems (which later became RDI Video Systems). A team of game designers created the characters and locations, then choreographed Dirk's movements as he encountered the monsters and obstacles in the castle. The art department at AMS created storyboards for each episode as a guide for the final animation.

The game was animated by veteran Disney animator Don Bluth and his studio. Development was done on a shoestring budget, cost US$1 million and took seven months to complete. Since the studio couldn't afford to hire any models, the animators used photos from Playboy magazines for inspiration for the character Princess Daphne. The animators also used their own voices for all the characters instead of hiring actors in order to keep costs down, although it does feature one professional voice actor: Michael Rye as the narrator in the attract sequence (he is also the narrator for Space Ace and Dragon's Lair II).

Because of the involvement of veteran Disney animator Don Bluth, the artwork in Dragon's Lair, such as this frame of Princess Daphne, was the highest quality ever seen in an arcade game when it was released.
Because of the involvement of veteran Disney animator Don Bluth, the artwork in Dragon's Lair, such as this frame of Princess Daphne, was the highest quality ever seen in an arcade game when it was released.

The music and many sound effects were scored and performed by Chris Stone at EFX Systems in Burbank. Bryan Rusenko and Glen Berkovitz were the recording engineers. The 43 second "Attract Loop" was recorded in a straight 18 hour session. Featured instruments, all keyboards, were the E-mu Emulator and Memory MOOG.

 Technical

The original laserdisc players shipped with the game (Pioneer LD-V1000 or PR-7820) often broke. Though the Pioneer players were fine in quality, the laserdisc players just weren't built to undergo the strain Dragon's Lair imposed. Laserdisc players were designed primarily for playing movies, which resulted in a gradual movement of the laser assembly across the disc as the data was read linearly. However Dragon's Lair would seek to different locations on the disc every few seconds to access specific animation sequences as dictated by gameplay. The massive amount of seeking, coupled with the raw amount of hours the hardware was required to operate, could result in failure of the laserdisc player in a relatively short amount of time. The fact that the game was immensely popular and almost continuously played didn't help matters. As a result, the player often had to be repaired or replaced.

It is rare to find a Dragon's Lair game intact with the original player. There are conversion kits available to use more modern laserdisc players in American games.

The original USA 1983 game used a single side NTSC laserdisc player manufactured by Pioneer, the other side was metal backed to prevent disc bending. The European versions of the game were manufactured by Atari under license and used single side PAL discs manufactured by Philips (not metal backed). Philips was also the supplier of the laserdisc players for the European games which were of course different from the American ones.

 Legacy

The game led to the creation of a short-lived television cartoon series by Ruby-Spears Productions (in which the originally nameless Dragon was given the name Singe, and Princess Daphne now wore a long pink dress). Thirteen half-hour episodes were produced. The show was generally run of the mill, but boasted an unusual feature: to keep the show in the spirit of the game, before each commercial break a narrator would ask what the viewer would do to solve the problem facing Dirk. After the commercial break, the outcomes of the various choices were shown before Dirk acts on the correct idea to save the day.

Dragon's Lair led to the creation of numerous video games for home systems. Since some original sequences did not fit in the ports for those systems, they were re-released only in a virtual sequel called Escape from Singe's Castle; A non-linear arcade interpretation of Dragon's Lair and Escape from Singe's castle with elements of platform and puzzle, was made by Software Projects for 8-bit machines in 1986.

A platformer adaptation of the game was also made for the Nintendo Entertainment System and Super NES called Dragon's Lair.

The Game Boy version (entitled Dragon's Lair: The Legend) in particular has almost nothing to do with the source game aside from Dirk as the protagonist, Mordroc as the villain, and saving Princess Daphne as the objective. In fact, the game is a port of a five-year-old ZX Spectrum game, Roller Coaster, the result being a platform game where Dirk has to negotiate a series of thinly-disguised fairground rides. The later Game Boy Color version, however, is a relatively faithful rendition of the original game.

The original game was ported to several home computer systems in the late 1980s. Due to the limitations of computers at the time, the graphics were much less impressive, and the game's limited interactivity became more apparent. These versions received almost uniformly negative reviews.

The game inspired a sequel (disregarding the Escape from Singe's Castle as one), Dragon's Lair II: Time Warp, created shortly after the original, but released in 1991. It also led to the creation of 1984's Space Ace, another game animated by Don Bluth and his crew. Light versions of these games were ported for Amiga and Atari ST by Readysoft.

Dragon's Lair III: Curse of Mordread was made for Amiga and DOS in 1992, mixing original footage with scenes from Time Warp that were not included in the original PC release due to memory constraints.

ReadySoft released Dragon’s Lair for the Apple Macintosh on CD-ROM in 1994. A Sega CD version was also released

The Dragon's Lair Deluxe Pack was released for home computers containing all the FMV for all three games. Though it contains all the video including some scenes cut from the North American version of the game, the gameplay was reported as lackluster.

In late 2002, to commemorate the 20th anniversary of the original arcade release of the smash hit, Digital Leisure Inc. produced a special edition DVD box set of the three arcade classics that defined laser disc arcade games: Dragon’s Lair, Space Ace and Dragon’s Lair II: Time Warp. All the scenes from the original arcade releases were included and optionally the player could select new scenes that were animated in 1983, but not included in any previous Dragon’s Lair release. The games were also updated to include higher quality video, authentic scene order and a new difficulty selection to make it more challenging for Dragon’s Lair pros. Digital Leisure worked with a small independent game developer, Derek Sweet, to release a CD-ROM 4-Disc Box Set for Windows based PCs.

Dragon's Lair 3D: Return to the Lair was developed in 2002, as a 3D interpretation of the game for Microsoft Windows, Xbox, GameCube and the PS2.

A comic book mini series based on the game, but incorporating elements from the cartoon series as well, like Dirk's horse Bertram, was released in 2003 by Crossgen Publishing, concurrent with a mini series based on Space Ace. Arcana Studio is currently publishing the entire comic book series in 2006 as there were three issues that were never before published.

In 2005, Digital Leisure created a new Dragon's Lair III which utilized 3D footage from Dragon's Lair 3D, but controlled via a system like the original arcade games.

DAPHNE, an emulator for laserdisc based games, can emulate the original 1983 version. DAPHNE requires the ROM files plus the original laserdisc to run. Alternatively, an MPEG-2 video stream and Ogg Vorbis audio stream can be substituted for the laserdisc. These streams can be generated from the original laserdisc or from Digital Leisure's 2002 DVD.

In Late 2006, Digital Leisure released "Dragon's Lair HD", which features an all-new High-Definition transfer from the original negatives (as opposed to just sourcing the laserdisc). The original mono soundtrack has also been remastered into Dolby Digital 5.1 sound (on PCs that can support it).

According to Don Bluth and Gary Goldman a "Dragon's Lair" movie has been scripted and is ready to go into production once financing for the project is in place. The film will be in the classic, traditional 2D animation style.

On April 9th, 2007, a Blu-Ray version of Dragon's Lair was released. This uses the same HD transfer as the aforementioned PC release, but went through a 6 month process to clean and remaster the image. Dragon's Lair Blu-Ray is the first title to fully utilize BD-J technology.[1] An HD DVD version has also been announced by Digital Leisure with an August 15th release date.[2]

Platform ports

Year##PlatformMediaDeveloperPublisherOther notes
1983 01 Arcade game   Starcom Cinematronics Orginal Release
1984 02 Coleco Adam Cartridge   Coleco  
03 Coleco Adam Floppy   Coleco  
1986 04 Amstrad CPC Cartridge   Software Projects  
05 Amstrad CPC Floppy   Software Projects  
06 ZX Spectrum Cassette   Software Projects  
07 Commodore 64 Cassette   Software Projects  
1987 09 ZX Spectrum Cartridge   Software Projects Budget Release
10 Amstrad CPC Cassette   Software Projects Released name: "Escape From Singe’s Castle"
11 Amstrad CPC Floppy   Software Projects Released name: "Escape From Singe’s Castle"
12 ZX Spectrum Cassette   Software Projects Released name: "Escape From Singe’s Castle"
13 Commodore 64 Cassette   Software Projects Released name: "Escape From Singe’s Castle"
1989 14 Commodore Amiga Floppy   Readysoft  
15 Commodore Amiga Floppy   Readysoft Released name: "Escape From Singe’s Castle"
16 Atari ST Floppy   Readysoft  
17 Personal Computer Floppy   Sullivan Bluth / Merit Software Released On: 5.25" Floppy
18 Personal Computer Floppy   Sullivan Bluth / Merit Software Released On: 3.5" Floppy
1990 19 Nintendo Entertainment System Cartridge   Elite  
20 Game Boy Cartridge   Elite  
21 Macintosh Plus / SE Floppy   Readysoft  
22 Atari ST Cartridge   Readysoft  
1991 23 Personal computer Floppy   Readysoft  
24 Personal computer Floppy   Readysoft Released name: Escape From Singe’s Castle, (includes some non original arcade levels)
25 Personal computer Floppy   Readysoft Released name: Escape From Singe’s Castle
26 Apple Macintosh Floppy   Readysoft Released name: Escape From Singe’s Castle, (This version includes few levels from the orginial arcade game Dragon's Lair II : Timewarp)
1992 27 Super Nintendo Entertainment System Cartridge   Data East  
1993 28 Sega CD CD-ROM   Readysoft  
29 Personal computer CD-ROM   Readysoft  
30 3DO CD-ROM   Readysoft  
31 Sega Mega-CD CD-ROM   Readysoft  
1994 32 Apple Macintosh CD-ROM   Readysoft  
33 CD-I CD-ROM   Readysoft  
1995 34 Atari Jaguar CD-ROM   Readysoft  
1997 35 Windows 95 CD-ROM   Digital Leisure Release Name: Deluxe Pack, (Also Contained Space Ace & Dragons Lair II)
36 Personal Computer DVD-ROM   Digital Leisure  
1998 38 Home DVD players DVD   Digital Leisure  
39 Windows 98 DVD-ROM   Digital Leisure  
2000 40 Game Boy Color Cartridge   Capcom  
41 PlayStation 2 DVD   Digital Leisure  
2001 42 Windows XP CD-ROM   Digital Leisure Arcade Authentic
43 Xbox DVD   Digital Leisure  
2002 44 Home DVD players DVD   Digital Leisure Release Name: "20th Anniversary Pack"
45 Apple Macintosh DVD-ROM   Digital Leisure  
46 GameCube CUBE-DVD DragonStone Capcom Remake name: "Dragons Lair 3D"
47 Xbox Xbox-DVD DragonStone UbiSoft Remake name: "Dragons Lair 3D"
48 Personal Computer CD-ROM DragonStone UbiSoft Remake name: "Dragons Lair 3D"
2003 49 Windows XP CD-ROM   Digital Leisure Release Name: 20th Anniversary Pack
2004 50 PlayStation 2 PS2-DVD DragonStone THQ Release Name: Dragon’s Lair 3D - Special Edition
51 GameCube CUBE-DVD DragonStone THQ Release Name: Dragon’s Lair 3D - Special Edition
2005 52 Mobile Phone Download   Disney Mobile  
2006 53 Windows XP DVD-ROM   Digital Leisure High Defination WMV
2007 54 Home Blu-ray players BD-R Infinite HD Digital Leisure  
55 PlayStation 3 BD-R Infinite HD Digital Leisure  
56 Home HD DVD players HD DVD Infinite HD Digital Leisure  
57 Xbox 360 HD DVD Infinite HD Digital Leisure  
Future Releases 58 Nintendo DS DS Game Card Wizardry Engineering TBA  

 Trivia

 
Dirk speaks only twice. First, he mutters "Uh, oh" when the platform begins to recede during the fire-swinging sequence, then he exclaims "Wow!" when first entering the Dragon's Lair and laying eyes on the slumbering Princess Daphne.
Dirk the Daring's voice belongs to film editor Dan Molina, who later went on to perform the bubbling sound effects for another animated character, Fish Out of Water, from 2005's Disney film Chicken Little, which he also edited.
 
The European arcade version of Dragon's Lair was licensed to Atari Ireland (as was Space Ace later). The cabinet design was therefore different from the Cinematronics version. The main differences were that the LED digital scoring panel was replaced with an on screen scoring display appearing after each level. The Atari branding was present in various places on the machine (marquee, coin slots, control panel and speaker grill area), and the machines featured the cone LED player start button used extensively on Atari machines. Although licensing for this region was exclusive to Atari, a number of Cinematronics machines were also available from suppliers mostly via a gray import.
 
The sequence with the drawbridge and eyestalks seen in the attract mode was excised from most console versions of the game, but still remains on the laserdisc, playable in fan-made modifications of the program, or in the version of the game released in European territories as well as the PC version.

Pop culture

A version of Dragon's Lair is featured prominently in the 2005 film The Sisterhood of the Traveling Pants.
The Adult Swim comedy Robot Chicken shows Dirk battling a mid-life crisis in the segment Dragon's Lair: The Middle Ages.
The TV comedy Silver Spoons featured a Dragon's Lair arcade machine in the family room set.
In 1988 the Italo Disco band Koto published a song "Dragon's Legend" with the text of the attraction mode narration and the sounds from the game.
A joke is made involving Dragon's Lair and Space Ace in episode XXI of Samurai Jack; an old man tells Jack to take the left route to get to the Dragon's Lair. When Jack asks whats it at the right path, he replies, "Space Ace," confusing Jack.
Dragon's Lair is parodied in the popular TV Show Family Guy.
Dragon's Lair was once a featured game on the 1980s video game based game show, Starcade. The entire episode can be seen in Digital Leisure's 20th Anniversary DVD and PC CD ROM editions.

 Screenshots

 

 External links

The Dragon's Lair Project Your original source for all laserdisc gaming needs since 1997.
Digital Leisure Website for all licensed versions of Dragon's Lair.
Wizardry Engineering Developers Of Dragon's Lair - Nintendo DS.
The Dot Eaters entry on Dragon's Lair and the laser game craze
Digital Press interview with Dragon's Lair animator, Don Bluth
Syd Bolton's Dragon's Lair Page contains detailed information on each version

Dragon's Lair II: Time Warp

Dragon's Lair II: Time Warp is a 1991 laserdisc video game. It is regarded as the first "true" sequel to Dragon's Lair. As with the original, Dragon's Lair II: Time Warp consists of an animated short film that requires the player to move the joystick or press a fire button at certain times in order to continue. The game follows a traditional damsel in distress storyline where Dirk must find and rescue Daphne with the help of a well-spoken time machine. Strangely, it seems that the time machine is (or has been possessed by) the brother of Mordroc, the foul wizard that has kidnapped Daphne. As the title suggests, Dirk travels through several dimensions and historical eras searching for Daphne, some are inspired by classic stories and fairytales such as Alice In Wonderland and Sleeping Beauty.

Development on the game began in 1983 after the success of the original Dragon's Lair,


INTERACTIVE GAMES-Pioneer LaserActive

Суббота, 25 Августа 2007 г. 14:38 + в цитатник

Pioneer LaserActive
Pioneer LaserActive CLD-A100 Pioneer_Laseractive.JPG (48718 bytes)LaserActive_Sega.jpg (19197 bytes)

Pioneer LaserActive CLD-A100

The Pioneer LaserActive was a short-lived Laserdisc-based game console released by Pioneer in 1993. In addition to LaserActive games, separately sold add-on modules (referred to as "PAC" by Pioneer) expanded the hardware to include compatibility with the Sega Mega Drive/Sega Genesis and PC Engine/TurboGrafx 16 game cartridges and HuCards and CDs.

Models

The Pioneer CLD-A100 system was released in Japan on August 20, 1993 at a cost of ¥89,800 and in the United States on September 13, 1993 at a cost of $970 US. NEC also released a cloned version of the system identified as the NEC PDE-LD1. Both systems supported the additional PAC modules interchangeably.

Modules

The plug-in modules listed below are formatted in American Model Number/Japanese Model Number

 Sega PAC (PAC-S10/PAC-S1)


Pioneer Electronics (USA) and Sega Enterprises released this module that allows users to play 8-inch and 12-inch LaserActive Mega LD discs, in addition to the hundreds of existing SEGA-CD and Genesis titles, as well as standard CD+G discs. It was the most popular add-on bought by the greater part of the LaserActive owners, costing roughly US$ 600. It comes with the usual Mega Drive/Genesis controller pad signed with a gold Pioneer LaserActive logo on it. It is the only Mega Drive/Genesis system (excluding emulators on modern systems) to offer digital optical sound output.

NEC PAC (PAC-N10/PAC-N1)

Pioneer Electronics (USA) and NEC Home Electronics released this module that allows users to play 8-inch and 12-inch LaserActive LD-ROM2 discs, as well as current TurboGrafx CD-ROM discs, game HuCards and CD+G discs. This PAC is today one of the most sought after accessories for the system[citation needed], and the Laserdisc compatible games are equally rare[citation needed]. Note: the Japanese version of the PAC is unable to play American HuCard games, and the same is valid the other way around.[citation needed] The retail price was US$ 600. It comes with the usual PC Engine/TurboGrafx 16 controller pad signed with a gold Pioneer LaserActive logo on it.

 Karaoke PAC (PAC-K10/PAC-K1)


This PAC allows the CLD-A100 to use all NTSC LaserKaraoke titles. The front panel has two microphone inputs with separated volume controls, as well as tone control. The retail price was US$ 350.

LaserActive 3-D Goggles (GOL-1)

Used in conjunction with the various 3-D games that were released for the CLD-A100, the design was also compatible with the Sega Master System and could be used with that system.

3-D Goggles Adaptor (ADP-1)

Packaged and sold separately from the 3-D Goggles, it allowed the user to connect the goggles to the CLD-A100, and allowed for up to two users to view content simultaneously.

Software

The standard LaserActive games were on Laserdisc encoded as a LD-ROM. An LD-ROM had a 540MB data area (where digital audio would have normally been stored) with sixty minutes of analog audio and video.

FMV Games For LaserActive

3-D Museum
3D Virtual Australia
Angel Mate
Back To The Edo
Don Quixote
The Demon's Judgment
Dr. Paolo No Totteoki Video
Ghost Rush!
Goku
The Great Pyramid
High Roller Battle
Hyperion
I Will: The Story of London
J.B. Harold - Blue Chicago Blues
J.B. Harold - Manhattan Requiem
Manhattan Requiem
Melon Brain
Pretty Illusion - Minayo Watanabe
Pretty Illusion - Yuko Sakaki
Pyramid Patrol
Quiz Econosaurus
Road Blaster
Rocket Coaster
Space Berserker
Time Gal
Triad Stone
Varja
Vajra 2
Virtual Cameraman
Virtual Cameraman 2
Zapping TV Satsui

The Great Pyramid
High Roller Battle
Hyperion

External links
Commodore's CDTV
Philips' CD-i
The 3DO Company's 3DO Interactive Multiplayer

Computer Closet: Pioneer LaserActive
Dark Watcher's Console History: LaserActive
LaserDisc UK Web Site: LaserActive


FURRY ART Что такое ФУРРИ?

Суббота, 25 Августа 2007 г. 06:03 + в цитатник

Furry - существа, сочетающие в себе в разном соотношении анатомические черты человека и животного, обладающие необычайной внешней привлекательностью, внутренней позитивностью, часто сексапильностью, обыкновенно графически изображаемые как анимационные персонажи.
http://www.bdsmarch.com/http://cartoonsqueen.com/
http://www.toontgp.net/galleries/1c27ea/
http://www.slavetoons.com/
http://www.anime2006.com/
http://www.hentaypix.com/
http://www.weeklytoons.com/
http://www.toonsmaster.com/
http://www.toonsdream.com/
http://www.tokiodraw.com/
http://www.sexydraw.com/

Теперь разберем подробно данное определение:

"Furry - существа, сочетающие в себе в разном соотношении анатомические черты человека и животного..." - это, пожалуй, та часть, которая не вызовет никаких нареканий и разногласий. Здесь речь идет только об анатомическом строении, указывается на различное сочетание соответствующих признаков.

"...обладающие необычайной внешней привлекательностью..." - это, по мнению автора, есть обязательный признак Furry. Именно внешняя привлекательность, миловидность, красивые и милые мордочки так притягивают нас к этим рисункам, и заставляют зрителя наделять Furry персонажей самыми положительными качествами. Причем внешняя привлекательность должна быть именно необычайной - в этом и есть основной феномен Furry. Только художник, глубоко понимающий сущность задачи, может изобразить Furry. Ни один маринист, портретист, и даже аниматор не сможет создать истинно пушистый рисунок, не зная и не понимая Furry, не чувствуя этого феномена, какой бы высочайшей техникой он не обладал.

"...внутренней позитивностью..." - как правило, симпатичное, привлекательное лицо располагает к себе (о каком бы герое или персонаже ни шла речь) Мы подсознательно считаем его добрым, милым, он вызывает позитивные эмоции. Если такое впечатление подкрепляется сюжетом рисунка - оно усиливается и укрепляется. Даже злодеи могут быть чрезвычайно обаятельны, грациозны, и располагать к себе. А если говорить о Furry персонажах, то даже если они и проявляют агрессию или насилие это выглядит оправдано, и не вызывает неприятных эмоций. (в противном случае, это уже будет не Furry-art, а нечто другое)

"...часто сексапильность..." - Не всегда, но достаточно часто фуррики проявляют откровенно сексуальное поведение, искренне показывают свое расположение и симпатии к партнеру, обладают сексапильной внешностью. (Вряд ли кто-то из фурристов будет это отрицать :-)

"...обыкновенно графически изображаемые как анимационные персонажи..." - здесь упор сделан на то, что Furry как реальный биологический организм не будет иметь той притягательности и внешней привлекательности как анимационный персонаж. Это, скорее, будет уродство. Такое существо будет вызывать скорее страх и неприязнь, чем симпатию. Разумеется, возможны варианты, поэтому в определении категорично этот тезис не утверждается.

http://www.taniawalker.com/portfolio.html
http://www.anonib.com/_furyiff/
http://www.yiff.ru/gallery.yiff?id=16
http://sexdozor.ru/
http://www.fur.com/~almackey/art.html
http://ero.prikol.biz/eromult.php
http://members.aol.com/aaalde/furry.htm
http://www.hotfurs.com/
http://www.aledonrex.com/
http://idrawporn.com/?id=consol.com
http://furry.org.au/chakat/Visions.html
http://www.members.lycos.co.uk/obbuh/MY%20BRAIN/
http://furry.org.au/chakat/Art-index.html

http://arania.kamiki.net/

http://www.foxprints.com/candy/furry/

http://www.backbreaker.com/

http://www.furry.org.au/cakitfox/

http://www.furnation.com/bustybunny/

http://www.romusz.com/G-pg13/

http://www.romusz.com/R/

http://www.romusz.com/X/

http://www.foxxfire.com/gallery/

http://www.foxxfire.com/FoxxFireGuests/index.html

http://lair.ladyofdragons.com/gallery/original.html

http://lair.ladyofdragons.com/gallery/fan.html

http://lair.ladyofdragons.com/gallery/guest.html

http://www.fantod.com/

http://flyingarmadillo.com/

http://www.furnation.com/bruton/gallery/page01.htm

http://www.furnation.com/grrrwolf/main.htm

http://gryf.feathers.net/albums.php

http://www.twin.ne.jp/~akr_m/en/cg00

http://www.furaffinity.info/gallery/tremaine/

http://www.fanarchive.net/Artists/Tremaine/

http://www.nightfox-arts.com/


What shall we Download today?

Суббота, 25 Августа 2007 г. 04:13 + в цитатник
spicywarez.com/ What shall we Download today?

SOFT

Среда, 22 Августа 2007 г. 23:36 + в цитатник

Все, что вы хотели скачать в Интернете, но не имели возможности!

Среда, 22 Августа 2007 г. 16:40 + в цитатник
kino-emule.net/ Все, что вы хотели скачать в Интернете, но не имели возможности! http://kino-emule.net/ Kino-eMule – сайт, который поможет вам приобщиться ко всем богатствам Интернета. Кино, музыка, аудио-книги и многое другое – в кратчайшие сроки и за минимальную плату. Скачаем, запишем и отправим вам по почте. А для самых нетерпеливых киноманов мы уже создали гигантский каталог divx, также изо дня в день растет каталог DVD. Классика – от самых известных фильмов до больших раритетов. Новинки кинотеатров. И многое, многое другое! Десятки обновлений в день!

Портал, где можно бесплатно скачать mp3 песни

Понедельник, 20 Августа 2007 г. 20:56 + в цитатник
jetune.ru/?uid=320007&jtcon...07d5a81d09

 

Вы уже давно заметили, что в Интернете практически пропали mp3-порталы, предлагающие скачать бесплатно mp3 музыку и саундтреки. Многие сервера были закрыты, а некоторые стали предоставлять mp3 музыку для скачивания за деньги с последующим отчислением комисионных правообладателям.

Jetune.ru - другая категория легальных mp3-сайтов. Тут можно скачать бесплатно любые песни и альбомы из огромного архива. Это один из немногих легальных мп3-порталов, предлагающих mp3-сборники для ознакомления в высоком качестве качестве и с высокой скоростью загрузки!

Хотите большего? Получите Премимум-аккаунт за активность на сайте или за символичную сумму, что предоставит Вам возможность скачивать целиком mp3-альбомы zip архивами с вложенным изображением обложки с максимально высокой скоростью, а также много других приятных и полезных функций.


INTERACTIVE GAMES-TURBO-TRAX 16

Понедельник, 20 Августа 2007 г. 12:56 + в цитатник
TG16Access.jpg (56923 bytes)NECTG16Box.jpg (37348 bytes)
В Японии, сразу после выпуска Нинтендовской приставки Famicom (Японской версии NES), электронный гигант NEC вышел на рынок видео приставок со своей системой "нового поколения", известной как PC Engine. Предметом гордости был 16-битный графический чип, позволяющий отображать 256 цветов на экране одновременно, при нескольких видеорежимах. Так что 30 октября 1987 года можно назвать началом 16-ти битной эры видеоприставок. Несмотря на то, что эта консоль не был намного мощнее чем NES, её эффективный графический чип и шестиканальный звук превосходили Famicom по всем позициям. TG16 использовал новый формат карт (HuCards и Turbochips) для хранения игр, не шедших ни в какое сравнение с громоздкими картриджами. Это также первая консоль, в которой был реализован CD-ROM привод, для воспроизведения самых настоящих саундтреков и даже полноэкранного видео! PC Engine быстро обрёл популярность в Японии, на порядок больше, чем Famicom.
 
В 1989, через два года, после выхода в Японии, NEC заявляет о планах выпустить PC Engine за границей, а точнее - на стремительно развивающийся рынок видеоигр США. С огромнейшей библиотекой разнообразного софта (по большей части японского) эта идея была вполне реально осуществима. NEC назвала версию приставки для США Turbografx-16, и приготовилась к лёгкой победе над Nintendo и Sega, как это было в Японии.
 
К этому времени, NES была приставкой №1 в США. Игры больше не выпускались для Atari 7800, а Sega Master System, несмотря на свою популярность в Европе, не снискала внимания геймеров в США. А в это время новые аудио и видео стандарты для аркадных и компьютерных игр постепенно стали доказывать всю примитивность NES и 8-ми битных приставок в целом. Даже чипы MMC (мапперы памяти), использовавшиеся в картриджах NES для существенного улучшения игр не спасало, геймеры ждали новую систему.
 
Вскоре после начала продаж фирмой NEC приставки TG-16 в США, Sega анонсировала свою приставку Mega Drive (вышедшую в Японии на год позже PC Engine) и вышла на рынок США под названием Sega Genesis. Mega Drive медленно завоёвывала рынок Японии, потому что количество пользователей PC Engine было очень велико. И хотя Mega Drive имела лучшую графику и звук, отсутствие CD-ROM вызывало отрицательное отношение многих геймеров. Однажды поиграв в игру на CD, вы понимаете, что игры на картриджах выглядят хуже. Тогда, Genesis ни в коем случае не рассматривалась как угроза для успеха TurboGrafx-16 (Так называлась приставка PC Engine в Америке). Война между консолями началась в Рождество 1989 года...
 
Продажи обоих машин оживились, чему предшествовала неслабая рекламная кампания как Sega, так и NEC. Sega опиралась на библиотеку аркадных хитов для "раскрутки" Genesis, и новым редизайном консоли, отличавшейся своей посредственностью, однако с включенной в комплект с консолью популярной аркадной игрой Altered Beast. На фоне Altered Beast, игра, поставляемая с TG-16 (Keith Courage in Alpha Zones), выглядела просто ужасно, что делало Altered Beast своего рода триумфом в инженерии видео игр. Гордостью Sega, стал выход превосходного хита Phantasy Star 2 вскоре после того, как Genesis увидела свет, к огромному удовольствию фанатов игр жанра RPG. Это случилось на год раньше, чем TG16 получила первую полноценную RPG. Всё больше распространялась идея, что TG16 была неполноценной 16-битной системой, так как её CPU был только 8-битным. Однако у Turbografx не было проблем в соперничестве против Genesis, потому что в умах многих геймеров её графика, звук и скорость были вне всяких сомнений лучшими.
 
В течение первого критического года, NEC медленно переводила и выпускала в свет популярные Японские игры. Несмотря на свою политику выпускать только "лучшие из лучших" японских игр (например серия игр Bonk и Miltary Madness), компания позволяла себе выпускать множество пустяшных игр. Много действительно превосходных игр было так же проигнорировано, или принадлежали к "исключительному лицензированию" компании Nintendo". Суть этой политики сводилась к тому, что если игра была выпущена для NES, то не могло быть других версий для любых других игровых систем. Несмотря на то, что эта политика позже была изменена, она причинила много вреда TurboGrafx на ранних этапах её жизни. Hudson Soft, первый производитель игр для PC Engine, так же производил игры для огромного рынка NES. Выход игр только на TurboGrafx (как было сделано в будущем) сильно ограничил бы возможные продажи (так как NES имела огромную армию пользователей). Только Bomberman (возможно) исключение. Эта политика не сильно задела Genesis, игры для которой выпускались "третьими" фирмами, и Sega всегда могла прибегнуть к своей огромной библиотеке аркадных игр.
 
Ироничный поворот в истории, CD-ROM продавался по строго фиксированной цене, и его было трудно достать за пределами крупных городов, несмотря на обещание NEC, что он будет очень доступным, каждый владелец TG16 хотел иметь его. И хотя было сотни игр на CD в Японии, их перевод занимал очень много времени, и многие RPG от PC Engine были переведены позже, в полном объёме, как текст, так и голоса персонажей. Но результатом всего этого стало то, что TG-CD продавался очень плохо, как и игры, цена на которые не оправдывала их содержания.
 

 Turbo Duo
 
Понимая, что Sega скоро тоже сделает CD расширение своей приставке, NEC объединила свои силы с фирмой Hudson Soft для создания новой компании, названной Turbo Technologies Inc (TTI). В 1992, NEC возложила задачу по распространению систем и программного обеспечения на TTI. Главной целью TTI было вернуть к жизни Turbografix, наладить сбыт и возродить рекламную кампанию. TTI переиздаёт консоль, комбинируя Turbografix и Turbo CD в одну консоль. Так же в ней был перешит BIOS и добавлено памяти. Подешевевшую приставку назвали TurboDuo (Duo (В Японии её называли просто Duo), и выпустили в Октябре 10 числа, 1992 года. приставку, известную как Turbo Duo (В Японии её называли просто Duo). С возросшим объёмом памяти, на встроенной System Card 3.0, и более низкой цене (менее $200) Turbo Duo была готова к захвату рынка видеоигр США, оставляя компанию Sega наслаждаться только тем, что она уже завоевала.
 
TurboDuo умел проигрывать аудио CD, CD+G, Turbo CD Софт (Игры с врезками анимации и качественным звуком) и Super CD игры (игры с расширенными возможностями графики и качественным CD звуком), к тому же, имея обратную со старыми играми.
 
Приставка на самом деле была очень одарённая, а маркетинговая стратегия TTI, к сожалению нет. В её основе был комический персонаж "Johnny Turbo", наёмный криминальный боец, который вызвался уничтожить дьявольские сила "Feka" (Sega), которые обманывали детей, заставляя их поверить в то, что Sega CD первая в мире полноценная CD система. Проблема была в том, что Sega никогда не называла Sega CD полноценной системой. Эта маркетинговая стратегия подорвала продажи TurboDuo. Другой ошибкой было нежелание переводить Японские хиты на английский язык. Недостаток в качественных играх, которые так и не покинули пределов Японии, был на руку фирмам Sega и Nintendo. Конечно же, вскоре TurboDuo умер.
 
Одной из грубейших ошибок было то, что некоторые, действительно качественные игры так и не покинули пределов Японии. Одной из них была игра Akumajuo Dracula X: Chi no Rondo, и поделка Konami на CD - Castlevania. Последняя была самой лучшей версией Castlevania в принципе. Akumajuo Dracula X: Chi no Rondo же импортировалась по очень высокой цене. И, хотя в активах Duo имелось несколько шедевров (в основном это превосходные переводы Exile), очень много ранее анонсированных игр так и не увидело свет. В это время Nintendoвский SNES начал находить точку опоры на американском рынке, благодаря, в основном армии третьих фирм-производителей, в которых Duo очень нуждалась. Хотя Sega CD была далека от успеха, она всё же оставляла Duo далеко позади себя. В конце 1993, поддержка Duo была практически прекращена. А с выходом 32-битных систем (начиная с 3DO), Turbo попросту была забыта.
 
За четыре коротких года, TurboGrafx-16 превратилась в ничто. Проще всего было бы упрекать NEC или TTI за этот провал, из-за неправильного руководства. Никто не предполагал, что Genesis сможет завоевать сердца геймеров США, особенно, после того, как в Японии она не получила должного распространения. Многие верят, что если бы TG16-CD продавался по более сносной цене, система была бы намного популярнее.
 
Как же получилось, что компания, производившая великолепные игры была не замечена геймерами США? На это повлияло много всего, но главной причиной была недостаточная разрекламированость приставки. Успех в Японии усыпил бдительность NEC, которая считала, что в США система будет так же хорошо продаваться. Рекламные объявления Sega и Nintendo можно было найти везде, а вот Turbografx-нет. Так же NEC вводила игры, названия и персонажей, с которыми американские игроки просто не были знакомы, и много действительно превосходных игр не нашли своего признания. Другие игры просто не выходили для Turbografx 16, из-за политики Нинтендо в отношении независимых производителей игр. Hudson Soft, первый производитель игр для PC Engine, так же производил игры и для огромного рынка NES. Выход игр эксклюзивно на TurboGrafx (как NEC намеревалась сделать) не принесло бы результатов, потому что у NES к тому времени была огромнейшая коллекция игр и поклонников. Даже Turbografx CD с огромным потенциалом была плохо раскручена. Не только смешная цена $399, но и всего две игры, вышедшие в течение первых шести месяцев существования приставки ("Fighting Street" и "Monster Lair") не показали реальных передовых возможностей приставки. Позже начал распространяться слух, что TG-16 не совсем 16-ти битная система, так как её CPU был 8-ми битным. (Система использовала два 8-ми битных процессора). Эти факторы стали причиной того, что Turbografix не имела должного внимания в США. Однако в Японии она ещё долгое время оставалась популярной.

Технические характеристики
Два 8-битных HuC6280
Суммарная частота CPU 7.16MГц
Видео процессор: HuC6270 — 16 бит
Разрешение экрана: 256 x 216 пикселей
Звуковой процессор: 8 бит PCM стерео / 6-канальное стерео
Память: 8 Кбайт (TurboDuo 32Кб)
Видео Память: 64 Кб
Ёмкость картриджа: от 256 Кбит до 20 Мегабит
Цветов на экране: 512 — (256 для спрайтов и 256 для фона.)
Спрайты: до 64, размером от 16x16 до 32x64, 16-ти цветные
TurboDuo CD ROM: Скорость 1x
Начальна цена составляла 199 долл.


ДЛЯ TurboDuo
Издание Sherlock Holmes 1
Издание Sherlock Holmes 2 (компакт-диск Высшего качества)

Без заголовка

Понедельник, 20 Августа 2007 г. 02:32 + в цитатник
vidarena.com/
 ЧТО-ТО ВРОДЕ *ЗВЁЗДНЫХ БОЁВ НАСМЕРТЬ*

E-JAY WORLD

Понедельник, 20 Августа 2007 г. 00:18 + в цитатник
ejay.com/splash/default.htm
ejay header
E-JAY WORLD
 
 
 
 
 
 
 
 

Nintendo 64

Четверг, 16 Августа 2007 г. 03:01 + в цитатник
Nintendo 64
 

N64   Nintendo 64, обычно называемая N64, это третье детище компании Nintendo в сфере домашних видеоигровых систем. Нинтендо 64 появилась 23 июня 1996 года в Японии, 29 сентября 1996 года в Северной Америке, 1 марта 1997 года в Европе и Австралии и 1 сентября 1997 года во Франции. В Японии и Северной Америке приставка была запущена только с двумя разработанными играми: Super Mario 64 и PilotWings 64, в то время как в Европе была третья игра Star Wars: Shadows of the Empire. При поступлении в продажу Nintendo 64 стоила 199$.
  Впервые Nintendo 64 была представлена публике 24 ноября 1995 года как Nintendo Ultra 64 на седьмой ежегодной Шошинкайской выставке программных продуктов в Японии (хотя первые фотографии появились в американских журналах в июне 1993 года).
  Во время разработки N64 имела кодовое имя «Project Reality». Название «Project Reality» появилось в результате спекуляций внутри самой Nintendo о том, что аппарат сможет генерировать графические изображения (CGI) наравне с тогдашними передовыми компьютерами, позднее название было изменено на Nintendo Ultra 64, указывая на 64 битный процессор, а первого февраля 1996 года Nintendo отбросила слово «Ultra» из названия за 5 месяцев до официального релиза в Японии.
  После первого анонса две компании Rareware и Midway разработали аркадные игры Killer Instinct и Cruis’n USA, в которых по заявлению разработчиков использовалась оборудование Ultra 64. На самом деле это было далеко от истины, так как аркады использовали жёсткие диски и TMS процессоры. Killer Instinct была самой продвинутой игрой своего времени в графическом плане. N64
  Первая система, объявившая себя 64 битной была Atari Jaguar (хотя это оспаривается до сих пор, так как она имела два 32-битных процессора, но графический процессор был 64-битный).
  Nintendo 64 была разработана компанией Silicon Graphics Inc. N64 была первой консолью, поддерживающей mipmapping и anti-aliasing. Ахиллесовой пятой приставки была нехватка памяти для хранения текстур (память картриджей и системная память). Это заставило разработчиков применять текстуры с низким разрешением, которые были очень сильно смазаны применением bilinear фильтра.
  Nintendo 64 была последней картриджной приставкой... (снимаем шляпу, пускаем слезу=)


BETTY BOOP

Вторник, 14 Августа 2007 г. 22:38 + в цитатник
 
 
 
The Official Betty Boop Site - [ Перевести эту страницу ]Come meet Betty Boop and her friends! Play games, and shop online at the Betty Boop store. Join the official Betty Boop Fan Club! Join the Betty Boop forum ...
www.bettyboop.com/ - 30k - Сохранено в кэше - Похожие страницы
Fun Stuff - www.bettyboop.com/forums/forumdisplay.php?f=115
History - www.bettyboop.com/forums/forumdisplay.php?f=114
Press Release: The Official ... - www.bettyboop.com/forums/showthread.php...
Cool Products at www.... - www.bettyboop.com/forums/showthread.php?t=3478
Дополнительные результаты с www.bettyboop.com »
 
 
http://www.katyberry.com/BettyBoop/gallery.html           Betty Boop Gallery - Table of Contents
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Аудио-запись: Promiscuous (feat. Timbaland)

Музыка

Вторник, 14 Августа 2007 г. 16:34 (ссылка) +поставить ссылку

Комментарии (0)Комментировать

Аудио-запись: Dj SchneeNIK _ Geiger

Музыка

Вторник, 14 Августа 2007 г. 16:27 (ссылка) +поставить ссылку

Комментарии (0)Комментировать

Аудио-запись: Dj Львов | Fort Dance 06 (part 1)

Музыка

Вторник, 14 Августа 2007 г. 16:22 (ссылка) +поставить ссылку
Файл удален из-за ошибки в конвертации MDariya Первоисточник записи Dj Львов | Fort Dance 06 (part 1)

[+ добавить в свой плеер]


Комментарии (0)Комментировать

Аудио-запись: Redman - Put It Down

Музыка

Вторник, 14 Августа 2007 г. 16:18 (ссылка) +поставить ссылку

Комментарии (0)Комментировать

Аудио-запись: James talk - remote (deadmau5 remix)

Музыка

Вторник, 14 Августа 2007 г. 16:15 (ссылка) +поставить ссылку
Файл удален из-за ошибки в конвертации VinilGod Первоисточник записи James talk - remote (deadmau5 remix)

[+ добавить в свой плеер]


Комментарии (0)Комментировать

Аудио-запись: david_guetta_-_love_is_gone

Музыка

Вторник, 14 Августа 2007 г. 16:03 (ссылка) +поставить ссылку

Комментарии (0)Комментировать

cartoon image

Четверг, 09 Августа 2007 г. 03:29 + в цитатник
http://sextoons.ru/http://gals.sextronix.com/http://www.hentaiserver.com/sailorh/http://www.toonaddict.com/http://www.adultanimecartoon.com/sailormoonsex/http://cartoon-sex.xlogz.com/page/3/http://www.furbid.ws/cgi-bin/auction/main.plhttp://www.furtoonia.net/lynx.htmlhttp://artcomix.com/xxx/search.php?aff=16989&saff=3&q=teen%20titans CARTOON XXX SERCH

AMERICAN LASER GAMES-ВКАД В ИСТОРИЮ ВИДЕО ИГР

Вторник, 07 Августа 2007 г. 16:44 + в цитатник

AMERICAN LASER GAMES-ВКАД В ИСТОРИЮ ВИДЕО ИГР

3DO
Crime Patrol
Drug Wars
Gunslinger Collection
Mad Dog McCree
Mad Dog McCree II
Mazer
Santa Fe Trail
Space Pirates
The Last Bounty Hunter
VR Stalker
Who Shot Johnny Rock?
Arcade
Space Pirates
CD-i
Crime Patrol
Mad Dog McCree
Who Shot Johnny Rock?
DVD / HD Video Game
Space Pirates
Macintosh
Crime Patrol
Mad Dog McCree
PC
Battles in Time
Mad Dog McCree
Mad Dog McCree II
Space Pirates
The Perfect General II
Sega CD
Crime Patrol
Mad Dog McCree
Mad Dog McCree II
Who Shot Johnny Rock?
************************************************************************************************************
Mad Dog McCree - American Laser Game
Mad Dog (Бешенный пес) вышел в 1993 году, когда все хором кричали "виндовс маст дай", использовали текстовое редактор Лексикон и редактор электронных таблиц SuperCalc, в каждом компьютере стоял дисковод гибких дисков 5.25'' , CD-Rom у некоторых даже с максимальной скоростью 2x. Из игр были всевозможные пакманы, диггеры, Dune2, первый DOOM …
Компания American Laser Game выпустила игру Mad Dog McCree, в жанре виртуал-шутинг, видео ряд для которого снимали как обычный фильм. Это первый и последний раз, имеется ввиду не игра, а серия этих игр, когда фильм снимали специально для игры, подбирались актеры каскадеры, велась съемка, монтаж.

От American Laser Game вышло несколько игр, по данной технологии, которое объединяет одно, Вам придется стрелять по всевозможным врагам, при этом не убивать заложников, союзников. Управлять оружием можно мышкой, но возможно также подключение светового пистолета для придания большей правдоподобности действу.
Первой игра из данной серии Mad Dog McCree и его продолжение Mad Dog 2: The Lost Gold.
Конечно игры рассмотренные далее не оригинальные версии, а уже переделанные фирмой Digital Leisure, которая купила American Laser Game в 2000 году. Переделка коснулась интерфейса, перекодирования видео, и локализации под всевозможные приставки и естественно под PC и теперь игры запускаются свободно под виндами.

http://gusoftware.nnm.ru/obzor_staryh_igr_mad_dog_mccree_american_laser_game

******************************************************************************************************************
Crime Patrol - American Laser Game -
Crime Patrol от American Laser Game, вышел в 1994 году и являлся продолжением виртуал шутинга с эффектом участия в фильме, но на этот раз вам нужно было не быть ренжером на диком западе (Mad Dog), а быть полицейским в криминальном городе, где стреляют чаще чем говорят.

В год выхода этой игры мы уже стояли на пороге массового перехода под Windows, который имел новое название Windows 95. На игровом рынке появились такие игры как DOOM2, Mortal Kombat 2, Elite 2, X-COM. Всевозможные Квесты: Лари , Легенда Кирандии, Спейс квест. Cyberia, от части именно она продолжала идею ALG. Но всеже сильно выделялась, продолжала свою идею компания American Laser Game, и его игра Crime Patrol.
Игры представленные здесь от фирмы Digital Leisure, которая купила American Laser Game в 2000 году. Изменения коснулись только качества видео, интерфейса, и поддержки Windows 95 и выше. Оригинал игры шел под ДОС. Ни каких изменений по ходу игры небыло. По этому всеже я считаю что это добрые, старые игры, на которые было затрачено много времени!

http://gusoftware.nnm.ru/igry_crime_patrol_american_laser_game


РЕКОМЕНДУЮ ТАКЖЕ ЗАЙТИ НА

http://www.pixelpower.on.ca/dl/
http://www.blamld.com/
http://www.geocities.com/Hollywood/Cinema/7100/index5.html
http://www.donbluth.com/
http://www.geocities.com/dlair501/
http://www.atarihq.com/coinops/laser/
http://www.gamearchive.com/
http://starcade.tv/starcade/one.asp
http://www.vegalleries.com/old_site/index.html
http://www.cartoondepot.com/
http://www.8bit-museum.de/docs/play2sta6.htm
http://amazon.imdb.com/name/nm0089940/
http://www.dragons-lair-project.com/
http://www.arcadiapinball.com/gameroom.htm
http://www.klov.com/game_detail.php?letter=F&game_id=7762
http://www.system16.com/hardware.php?id=765&gid=495
http://fmvworld.com/maddog2.html VIDEO
http://amigames.soundbomb.net/games_l.htm



Поиск сообщений в big_brain
Страницы: 22 ..
.. 3 2 [1] Календарь