Эдмунд Адлер/Edmund Adler |
По следам Пуни из Приморья – в Австрию...Edmund Adler (Austrian, 1871-1957)
Эдмунд Адлер/Edmund Adler
(Austrian, 1871-1957)
АукционноЖанровоДетское (часть-1)
текст: https://akorp.org/po-sledam-puni-iz-primorya-v-avstriyu/
Слідами Пуні з Примор'я - до Австрії ... Edmund Adler (Austrian, 1871-1957)
ЕдмундАдлер/ Edmund Adler
(Austrian, 1871-1957)
АукціонноЖанровоДетское(частина-1)
Снімок6 (370x442, 326Kb) ЕдмундАдлер/ Edmund Adler (15 жовтня1876, Відень- 10 травня1965, Маннерсдорф) австрійськийхудожник-жанрист, бувзнаменитийтим, щозаймаючисьтворчістювжевстоліттідвадцятому, писавжанровіпобутовісценивстилідев'ятнадцятогостоліття, особливочудовозображуючидітей.
У шістнадцять років Едмунд почав свою художню освіту в художній літографічної школі. Чотири роки (1892-1896) юнак опановував професію під керівництвом професора Франца Вюрбеля (Franz Würbel, 1822-1900), три роки з яких Едмунд паралельно працював літографом в студії вчителя.
У 1896 році Адлер вступив до Академії витончених мистецтв у Відні, його вчителем був професор Крістіан Гріпенкерль (Christian Griepenkerl, 17 березня 1839 - 22 березень 1912). На випускному курсі в 1903 році Адлер був удостоєний Римської премії Академії, що дозволило йому провести рік навчання в Римі (1903 - 1904). Після повернення з Італії художник отримав в Академії вчене звання доцента і посаду викладача, ставши асистентом професора.
Він писав, головним чином, дитячі портрети і побутові жанрові сцени, немов показуючи той "ідеальний світ", якого не було в реальності, і про який він мріяв. Художник вміло адаптував стиль 19 століття, піклуючись про багатому колориті і деталізації зображуваної теми. Як відзначали критики, «його чарівні картини миттєво зачіпають серце глядача». Особливо вони захоплювалися його натуралізмом і свіжим підходом до кольору в портретах.
Помер художник 10 травня 1965 року в Маннерсдорфе.
Після смерті батька його художньою спадщиною стала управляти дочка. Роза жила в дуже скромних умовах, але робила все для пропаганди і популяризації імені батька і його робіт. Єдине, що не вдалося Розі, це зробити будинок, де працював і помер художник, будинком-музеєм в пам'ять про батька.
Після смерті Рози Магдалени Адлер в 1985 році всі картини Едмунда стали власністю муніципалітету і стали надбанням суспільства в серії виставок.
Слідами Пуні з Примор'я - в Австрію (1 Авг 2016)
Півтора роки тому газета «Ранок Сходу» (№ 68) розповіла читачам історію про австрійський художника Едмунд Адлері, який в роки Першої світової виявився в таборі для військовополонених у м Никольск-Уссурійську (1918-1920 рр.). У Приамурського області табору для військовополонених знаходилися в Спаську, Никольск-Уссурійську (найбільший) і в Роздольному. За деякими даними, тут розміщувалися понад 30 тисяч осіб.
полонений художник
Перебуваючи в полоні, Адлер написав багато картин, які користувалися успіхом. Він мав офіцерське звання, це заняття йому не заборонялося. Відомо, що на виставці у Владивостоці критики хвалили його за реалістичність манери в стилі російських передвижників.
В одному зі своїх листів дружині, Едмунд Адлер розповідав про те, що в останній день роботи виставки все його картини купив один чоловік за 1200 ієн (велика сума на ті часи), сказавши, що вони потраплять в місцеву галерею. На жаль, поки слідів цих картин виявити не вдалося.
Серед робіт художника особливе місце займали портрети і побутові замальовки з життя корейської села. Його дуже цікавила культура, традиції, характер цього працьовитого народу. Він проводив в будинках корейців багато годин.
Про цю історію ми дізналися від Олени Радауер, аспірантки німецького університету м Фрайбурга, яка часто приїжджає в Росію, розшукуючи сліди художників - австрійців, німців, поляків, угорців, які потрапили в полон під час Першої світової війни. На початку минулого року Олена два тижні провела у Владивостоці і познайомила зі своїм «архівом». На мене тоді велике враження справила фотографія однієї з робіт Адлера - портрет корейської дівчинки Пуні.
Зліва портрет корейської дівчинки Пуні, праворуч картина Адлера "У корейському будинку"
Навесні нинішнього року пощастило побачити оригінал в галереї Едмунда Адлера в його рідному містечку Маннерсдорфе, в Нижній Австрії. Ця поїздка відбулася завдяки новому культурному гуманітарного проекту Асоціації корейських організацій Приморського краю, його голові Валентину Паку. АКОРП зацікавила корейська тема в творчості Адлера, листи, які він писав сім'ї в Австрію з табору для військовополонених.
Мимоволі напрошується порівняння з долею російського офіцера Н.М. Адерсон, який пробув в німецькому полоні з 1914 по 1918 роки. Видавництво «Валентин» випустило про нього книгу «Шлях російського офіцера», яка витримала два видання. У планах АКОРП - нове історичне дослідження, присвячене долі австрійського художника, який опинився в полоні у росіян. Воно стане сюжетом для нової книги, в центрі якої долі людей з різних держав на зламі історії
. Галерея Едмунда Адлера
Старовинне містечко Маннерсдорф, де більше півстоліття прожив художник, і де тепер знаходиться його галерея, розташований в годині їзди від Відня. Ми вирушили туди разом з Оленою Радауер, яка викроїла час зі свого напруженого графіка. За кермом була її мама - Інгрід. Правда, ми трохи поплутали, але місця тут настільки мальовничі, що це анітрохи не засмутило, скоріше навпаки. У містечку - близько чотирьох тисяч жителів. Практично всі живуть в своїх будинках, ніяких багатоповерхівок. У передмісті - цементний завод, при цьому навіть натяку на цементний пил я не побачила. Ми зупинилися недалеко від мерії (будівля XVIII століття), в стінах якої розмістилася галерея.
Нас вже чекали куратори - Ганс і Крістл Амелін, і помічник мера з питань культури Йохан Копф. Галерея виявилася невеликою - два зали, але зроблена за всіма правилами, і, відчувається, з великою любов'ю. Зі стін дивилися красиві дами, дівчатка і хлопчики - усміхнені і серйозні. Адлер був приголомшливий портретист. Крістл відразу ж підвела до Пуне. Я глянула їй в очі: здрастуй, ось і зустрілися.
Адлер написав цей портрет незабаром після повернення з полону, в 1921 році, за ескізами та по пам'яті. А перший варіант потрібно шукати у Владивостоці, він був куплений на виставці на початку 1920 року.
«Ми самі дуже любимо Пуню, - посміхається Крістл. - Є в ній щось привабливе ». Перекладачем у нас була Олена Радауер.
Про Крістл і Ганса Амелін потрібно сказати особливо. Це дивовижні люди. Вже не молоді, пенсіонери, вони працюють в галереї на громадських засадах. Більше того, саме завдяки їхній ініціативі, наполегливості, безкорисливості, працьовитості, нарешті, велику любов до творчості талановитого земляка з'явилася ця галерея. Крістл до цього працювала секретарем, вихователем в дитячому саду, Ганс - електриком. До речі, він часто бував в будинку Адлера, коли брав уроки музики у Рози, його дочки. Вона все життя присвятила батькові, була самотня, все картини Едмунда Адлера, його архів, заповіла після своєї смерті місту. Троянди Адлер Герасимчука в 1985 році.
Мерія взяла на себе витрати з утримання галереї. Городяни теж не залишаються осторонь. Багато робіт Адлера, а їх понад сто, були відреставровані за рахунок приватних пожертвувань жителів Маннерсдорфа. Цих людей називають «хрещениками», їх імена значаться поруч з ім'ям художника.
Ганс і Крістл не тільки регулярно проводять екскурсії (вхід в галерею безкоштовний), але продовжують розбирати архів художника. Незадовго до нашої зустрічі подружжя Амелін виявили в старих паперах план м Никольск-Уссурійська (1920 р), де зазначено розташування табору для військовополонених, госпіталю для російських солдатів, японської бригади.
Ми з Оленою Радауер провели тут ні одну годину, розглядаючи що зберігаються в спеціальних папках олівцеві малюнки. На них - казарма з двох'ярусним палати, грубка буржуйка, скрипаль у військовій формі, корейський швець, рикша, старий в шапці-вушанці і постолах. Ці малюнки - їх більше 20, були зроблені полоненим художником в сибірському селі Березівка (1914 -1918 рр.) І в приморському - Никольск -Уссурійске (1918-1920 рр.).
Життя і доля
Едмунд Адлер прожив довге і непросте життя. Він помер незадовго до свого 90-річчя. Доля його починалася вдало. Він народився у Відні 15 жовтня 1876 року, в заможній родині. У 20 років вступив до Віденської Академії мистецтв. Проявив неабиякі здібності. Від академії був направлений на рік в Рим. Одружився з великої любові. Це чудовий портрет його дружини Рози зустрічає при вході в галерею.
У сім'ї народилися троє дітей: дочка Роза і два сина, доля останніх виявилася трагічною. Густав помер у віці трьох років (він перестав дихати, коли батько писав його портрет). Молодший Гілберт, дуже обдарований художник, більшу частину життя провів в психіатричній клініці. Сам Едмунд Адлер, покликаний на війну в грудні 1914 року, провів у таборах шість років. Він повернувся в рідний Маннерсдорф в червні 1920-го, відмовившись від наполегливих пропозицій залишитися у Владивостоці в якості викладача. Через чотири роки померла дружина.
Кажуть, війна сильно змінила художника. Він став працювати в дещо іншій манері. Але портрети дітей писав з попереднім захопленням. Сьогодні в Австрії на них попит. Нещодавно одну з робіт Адлера купила на аукціоні мешканка Маннерсдорфа за 15 тисяч євро.
Добре було б познайомити приморців з творчістю Едмунда Адлера, влаштувати виставку його картин. Доля цього австрійського художника колись міцно перетнулася з нашим краєм. Залишила слід в його роботах. До речі, він був дружний з відомим художником Давидом Бурлюком, що жив деякий час в Примор'ї. І навіть брав участь разом з ним у журі одного з художніх конкурсів. В архіві Адлера збереглася книга Бурлюка з дарчим написом і малюнком.
Зрозуміло, що справа ця витратна. Але, може бути, варто спробувати. Мерія Маннерсдорфа - тільки «за». На прощання, в знак вдячності за такий непідробний інтерес, проявлений до долі їх земляка, мерія подарувала Валентину Паку, голові Асоціації корейських організацій Приморського краю, прекрасно видану книгу про життя і творчість Едмунда Адлера. У надії на подальшу співпрацю. (Тамара Каліберова)
Роботи Едмунда Адлера неодноразово виставлялися на торги за ціною від 20 до 29 751 дол. США.
З 1998 року рекордна ціна для цього художника на аукціоні становить 29 751 доларів США для картини справа
"The cherry vendor" / "Продавець вишні", яку продали в Christie's Amsterdam в 1999 році.
текст: https://akorp.org/po-sledam-puni-iz-primorya-v-avstriyu/
Переклала українською мовою
Рубрики: | рубрики/ЖИВОПИСЬ |
Комментировать | « Пред. запись — К дневнику — След. запись » | Страницы: [1] [Новые] |