-Рубрики

 -неизвестно

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Ирина_Арнюшкина

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 16.05.2010
Записей: 10259
Комментариев: 6404
Написано: 19947


Lodovico Maria Giustini (1685-1743)

Среда, 17 Июля 2013 г. 13:38 + в цитатник

Giustini was born in Pistoia, of a family of musicians which can be traced back to the early 17th century; coincidentally he was born in the same year as Bach, Scarlatti, and Handel. Giustini's father was organist at the Congregazione dello Spirito Santo, a Jesuit-affiliated group, and an uncle, Domenico Giustini, was also a composer of sacred music.
In 1725, on his father's death, Giustini became organist at the Congregazione dello Spirito Santo, and acquired a reputation there as a composer of sacred music: mostly cantatas and oratorios. In 1728 he collaborated with Giovanni Carlo Maria Clari on a set of Lamentations which were performed that year. In 1734 he was hired as organist at S Maria dell'Umiltà, the Cathedral of Pistoia, a position he held for the rest of his life. In addition to playing the organ at both religious institutions, he performed on the harpsichord at numerous locations, often in his own oratorios.

Giustini's main fame rests on his collection of 12 Sonate da cimbalo di piano e forte detto volgarmente di martelletti, opus 1, published in Florence in 1732, which is the earliest music in any genre written specifically for the piano. They are dedicated to Dom António de Bragança, the younger brother of King João V of Portugal (the Portuguese court was one of the few places where the early piano was frequently played).

Клавесинист Андреа Коэн окончил музыковедческое отделение римского университета «La Sapienza». Его научные исследования были посвящены творчеству композитора Доменико Чимарозы и его ранее неопубликованным произведениям для клавишных инструментов. Музыкант получил научную степень в Королевском музыкальном колледже Лондона. Активно изучая музыку эпохи ренессанса, барокко и технику игры на инструментах той эпохи, Коэн одновременно ведет интенсивную концертную деятельность не только в Италии, но и в Европе и США как исполнитель на клавесине, органе и фортепиано, в составе камерных и вокальных ансамблей.



















































Рубрики:  Музыкальные страницы/Музыка эпохи Барокко

 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку