-

 -

.
: 357 : 1
. .
: 272 : 3
.
: 291 : 2
: 228 : 2

 - e-mail

 

 -

   _

 -

 LiveInternet.ru:
: 10.01.2009
: 223
: 259
: 558

:


, 27 2010 . 19:40 +

 

.

.







.


,
.


.

. , , . , . . , - . , . , ϸ , , ex , , ex , , .

, . , , . , . 140 . , 1917 , . , , , . , 100 , , . , , , , , . , , "", .

, . " ", . " " , "Qui Pro Quo", . , , . , "Syrena Electro" , . . , , . , . , , . "Syrena Electro" 70- .

, "Columbia", . "Odeon", "Cristal Electr" 1934 . "" " , ". 1939 . "Syrena Electro" 7 : " -", " , ", " ", "", ", " ", " ", ", -", "", " ", " ", "", " " " , ". "Bellaccord lectro". , . , .

, " ", " ", " ", . . "", ", ", "", "", "", "", "", " ", " ", ", " ", "", " ", ", ", "", "", "", ", ", " ", " a", "", "", " " . " " ϸ , .

. . , , . , . , , " - " " -", , . , . , , .

" - " " ", , . , , , . 96- , "", , "" .
" -" , , .

 

 

.



-


" "
,
.


" " , , 50- . , . , - . , . - , . : " ! !" , :

.
,
.

, ,
.
,
...


.

.

,
.
p...
!

, . , .
, , " ", " ". " " . , " , ", " ". , (" " Nr 745, 30.10.1997 .): " , ? , : , ..." , , , - , .

, " " . , 30- . , , .
(1898 - 1973), , -, , 1939 . , , , . , cx , , . 60- , .
(1898 - 1943) , , , " ". , .
" ", a "Serce matki" (" "), 30- - , , . , . , ( ):
SERCE MATKI

Żyjemy wśród zamętu i braku sentymentu...
Tu sztuczny śmiech, tam znów sztuczne łzy,
obłuda, fałsz - to są życia gry.
Miłości szczerej nie ma, epoka kłamstw, krzywd i mąk.
Nikt nie jest sobą, czas rządzi tobą,
okrutna obojętność wkrąg...

[: , . - , . , , .]

, . a - :

Jedynie serce matki uczuciem zawsze tchnie,
Jedynie serce Matki o wszystkim dobrze wie.
Dać trochę ciepła umie i każdy ból rozumie.
A gdy przestaje dla nas bić,
Tak ciężko, ciężko żyć...

[: ,
.
, ,
,
...]

1932 " " .

, , .
26 " "
.

.
, " " ,



" ".





,
.
. . , . , . "Columbia" 1933 . , " " - , .
, , , (1914-1991) ( - e ). 23 1914 a .( : 1904, 1910, 1913 1914) , .
" " . 1929 -, - " " . " ", , :
" , , 16 . :
" , ..." 16- . ...."
[. " ", " " Nr 5/2006, http://www.odessitclub.org/publicati.../won_64_16.pdf >]
.
, , . , , " ." . , "", , , " ", .
, " " , ", " " ". , " " 1931 . , "Parlophon" 1929 , "Syrena Electro" - 1931 " " . "Pod samovarem" " " , - " ". , , , . . .
. .
(1895-1943) (, ) , , 2000 . , , , , , . , , . , . : " ". , 1943 . , . " ". Ÿ , . , , :

Znów jest maj, ten sam,
Kasztany kwitną znów ogromnie.
Naplewat' mnie tam!
Ja jedno wiem i jedno pomnę:

Pod samowarem siedzi moja Masza,
Ja mówię "tak", a ona mówi "nie".
Jak w samowarze kipi milość nasza,
Ja gryzę pestki, ona na mnie klnie.

Potem nagle po całusku
Wydziela do herbaty na prikusku.
Pod samowarem siedzi moja Masza
I jak herbata tak naciąga mnie!

Przyszli, wzięli nam
Firanki, szubę, stół i łóżko.
Naplewat' mnie tam,
Bo ja o jednym myślę duszko.

Pod samowarem siedzi moja Masza....

:

,
.
!
, .

,
"", "" .
, ,
.


.
,
, .

,
, , .
,
, .

...


, , , . "Polydor Records" , , . :

,
.
, ,
.
.
,
.
,
.

, , . " " "Polydor" 1932- 1933- .
ϸ , , :

,
.
Ƹ ,
!

:
.
Ҹ ,
.

, " ... " " ."
. , . " " 1934 ., , , " " , .
, , :

.
!
, !
.

, , : " ..." " , ". . . "Palangos juroj..." :

Palangos juroj nuskendo mano meile
Ir saltos bangos jos neatiduos...


<
...>

- ( - ).

- . , . , . 1934 ., , , , . , , " ". .
, , " " . " " ( "" Nr 9/2006) : " . , , , , , (): “ , …”. : “ - -, ”… ... ? , ..."
" ", , 1975 . : - ( , , , ). , - e , . , - . 1934 -, , . , . (, e : " . " <http://www.litportal.ru/genre215/aut...book43249.html> ).
, .

. " " . , " " . 80 , oa .


""
.



.

.

, , , e , . , , 1920- . , . , , , , , , , . , , . " - " " ", " ", "", " ", "", ", ", " "," ", ", ", " " .
, , . "" , , , , , , : , , , , , , , , , . , : " ", " " " ". ϸ .

" " "", 30- . , (1897 - ? ) " ": "" "", " " . , "", . , , . . 1942 43 .
"" ( ) (1903 - 1984), , , , - " ", 20 . "" : . . ( , ) .
:

ANDRIUSZA.

Ech, Rassija, już dzisiaj ty niczyja.
Gdzie czasy dawne i slawne te dni?
Gdy żal jest na duszy, ja idę do Andriuszy
I znów o dobrych czasach serce śni.

Ech, Andriusza, miły mój Andriusza,
Na piecu siedzi, na harmoni gra.
A jak gra, to wąsami tylko rusza,
Mołodiec, skąd on takie cuda zna?

Ech, Andriusza, miły mój Andriusza
Cyganski romans gra i pije czaj.
W oczach łzy, to juz ruska taka dusza,
Ech, Andriusza, jeszcze raz nam graj.

Och, dawniej bylo i dobrze tak, i miło.
Grał on gusarom, bojarom on grał.
A grał, jak kazali, to ruble mu dawali
I dobrej wódki, wódki ile chciał.

Ech, Andrjusza, miły mój Andriusza


-:

"".


, , .
?
,
.

, , ,
, .
, .
, ?

, , ,
.
, ,
, , .

, .
, .
, ,
, .

, , ...



- , . .
ϸ "" , , , :


.




, ,
.
, , …
!

, , ,
- ,
,
, !

, , -,
!

, , !
 

 


"" , . 3 : 1933 , 1935 1947 . "" , " ". "" , , .
1938 "". , . "" . , : , . . "" . " ": " , , : “, , , , , , ...”.( , : " , ".) , " , ", , . , "" "" .
 

//

-

http://www.shanson.org/forum/showthread.php?t=1644

:

 


:  

2

Nina_Filatowa   , 27 2010 . 20:25 ()
!
   
: [1] []
 

:
: 

: ( )

:

  URL