-

 - -

18-20 1

 - e-mail

 

 -

   Dmitry_Shvarts

 -

 LiveInternet.ru:
: 17.04.2008
:
:
: 134376

:


", , ..."

, 21 2010 . 16:32 +

http://hro.org/files/images/people/bulat-polska.jpg

 

60- . , , , - . — .

 

, , ... 

, ,  
.

, ? 
, , , ? 
, , ,  
, .

  , , . «Czy my musimy byc na ty…» — « "", ?..». 

 

Czy my musimy być na ty

Agnieszka Osiecka

***

Czy musimy być na ty,
nie najlepszy jest to plan.
Zobacz, jak to ładnie brzmi:
stare słowa — pani, pan.

Nie mówiłeś do mnie «ty»
gdy przybiegłeś kiedyś sam
i gdy ja szepnęłam ci —
«Proszę zostać, zmoknie pan.»

Mówię — zostaw, mówie — przynieś,
mówię — wpadnij dziś po kinie —
Czy nie ładniej było dawniej
mówić — «Kiedy znów pan wpadnie?»

Nie musimy być na ty
tak jak drzewem nie jest ptak,
drzewo pyta — «Czy pan śpi?» —
a ptak na to — nie — lub — tak...

Mój telefon milczy, milczy,
nie masz czasu ani, ani,
czyby było tak najmilszy,
gdybyś mówił do mnie — pani?

Czy musimy być na ty?
Nie najlepszy był to plan.
Proponuję, by przez łzy
znów powtórzyć: «pani», «pan»...


.

 

«», ?

 

***

«», ?
.

: — , — .

...
, ,
:
«, ».

,
, , —
: « ,
, ».

«»?

,
- .

 



 
 

, , , , , — — … . , , , , , " ". … , , , . , . , . , : « "", — , …». , , , («, , …»), .

 

 

1966 « », — , .

 

, ,
, , : 
-- 

,  
, , ,  
 

-- ? -- 
? -- ?.. 
... 
. .

? . 
? -- ? 
?  

,  
, ... 

, , . 

,  
, . 
-- , , ,  
- .

 

… , . . , , . .

. , , , , . , . … …

 

 " " .

 


 
 

 

12 , — 7 1997 . , , - . , — «Ach, panie, panowie». :

 

, , . 

,  
... 



,  
... 

,   ,   …
, ,

, , ,
.

, , , ,
,
,
.

,  

,  
... 

,  
, . 
- ,  
... 

-- , , -- ,
-- , . 
,  
. -- 

-- 

,  
, , ... 

 

« » — «Apetyt na czeresznie» 1969 «». , « , ...». 

 

" , ..." ...

 


 

 

 

 

 

 ... .

 


 

 

 

 

«Apetyt na czeresznie» , — , , , :

 

Gasną ognie
wśród łąk, biegną chłopcy znad rzek,
chłodna noc,
długa noc zawitała na brzeg.
Dzwonią dzwony w samotnym
kościele,
nie przyjedzie już nikt na niedzielę…

Jeszcze czynny GS, więcej piwa niż łez,
lecz nie taki już
tłok — przeszedł rok — minął rok.
Sennie chwieją
się łany rzepaku,
umierają co słabsi wśród
ptaków…

Ach, panie, panowie, ach, panie,
panowie,
ach, panie, panowie, czemu ciepła nie ma w nas?
Co
było, to było, co było, to było,
co było, to było, nie
wróci drugi raz.

Ach, panie, panowie, ach, panie,
panowie,
ach, panie, panowie, już ciepła nie ma w nas.
Co
było, to było, minęło jak miłość,
prześniło, przelśniło
— wyśniło się do dna.
 Poczerniały pnie drzew,  
liście
porwał im wiatr,
poznikały gdzieś hen, jak nadziei
mych
ślad.
Nie złowione figlują szczupaki,
minął rok, znowu
rok
— byle jaki…

Widzisz, kończy się bal, nie
mów mi, że ci żal,
przecież patrzysz nie tak,
mówisz «szczęścia nam brak».
Zamarzają na
śmierć kartofliska,
wiem, że pora rozstania już bliska.

Umiem cenić twój takt, elegancki twój styl,
kto nauczył cię tak ładnie patrzeć na łzy?
Jeszcze tulisz do
ust moją rękę,
lecz zapomnisz mnie jak tą piosenkę.

Żegnaj
miły, no cóż, jak się żegnać — to już,
pięknie
było nam z tym, lecz za dużo jest zim.
Ja cię może za mało
kochałam,
lecz zapomnieć to już nie umiałam.
 

-
.

    
.
 

«», , , . , . -, , : «Dzwonią dzwony w samotnym kościele» ( — « »). , ( !) : «Śpią samotne ziemniaki w popiele» (« » ).

-, : «Ja cię może za mało kochałam» («, »), : « ». , .

: «GS» — «Gminna Spółdzielnia» ( - ). , GS «», , .

, , , . «Panie» — ( ; «» «»), «panowie» — («», «»). ( , )— :

 

" , … , . … … — , , … — . , , , …

, , … , , … , , , ? , , , , , — . , , , , , , , , , . , , , , — .

, , - … . … , — … : , , , , : « ». … , .

, — ? , , . , , … , . … … , — .

, , … , , … , , , ? , , , , , — . , , , , , , , , , . , , , , — ."

 

  . 

"Ach,   panie,   panowie,   ach,   panie,  
panowie,
ach, panie, panowie, już ciepła nie ma w nas."

 

 

 

.

 

",  
, … , , …
,
,
, ."
 


 

  :

http://click.hotlog.ru/?325731

http://www.bokudjava.ru/

http://wierka2001.republika.pl/

 

Vladimir Kush 



.
:  

7
: 1

: [1] []
_   ,!!! , 21 2010 . 17:03 ()
   
BELLA_DIDO   , 22 2010 . 21:42 ()
.. .
))))
   
   , 22 2013 . 16:15 ()
. .
   
beryozonka   , 17 2014 . 12:31 ()
! !!!
   
: [1] []
 

:
: 

: ( )

:

  URL