-Метки

"гринпис россии" 100*9 fm 8 марта amnesty international bono chevrolet penthouse pussy riot v for vendetta - final revolution scene wikileaks www.lldirect.ru Моисей айфон алсу алупка багиров банк "зенит" белый круг благовест боно борис годунов быков ванкувер витебск. пушкин. шёнбрунн владикавказ гамсун кафка лорка гашек чапек гельман гергиев говнотролли гришковец грозный демократия или смерть день гнева детская болезнь коллаборационизма дугин европейская площадь едросы ерофеев захар прилепин зингеръ золотой вавилон иммигранты интифада италия калоев кафка кафка и достоевский кирилл киркоров колядина крым кувалдин лужков мамлеев матвиенко мгеровцы мирзоев монголия улан-батор сухэ-батор гоби москва москва москвички москоу невер слип мультикультуралист гундяев мультикультурность наша улица нашисты онф патриарх пауль был прав пдд и дамы порву за собянина прадо прилепин пробки проханов пятиэтажные автомобильные развязки нью-йорка рабер рне русский севастополь самодуров сахарные берега семья сетевая зависимость продолжение следует собственники офисов.москва стихи радована караджича сербия сърбия тайский массаж таня савичева татьяна толерантность тюрьма убежденный пешеход несчастье холостяка филосемитизм афа антифа хокку хайку хромающая лошадь цукерберг чехов швейцария шизофрения эдгар по юрий кувалдин якимов

 -Поиск по дневнику

Поиск сообщений в Рысаков

 -Подписка по e-mail

 

 -Статистика

Статистика LiveInternet.ru: показано количество хитов и посетителей
Создан: 26.12.2006
Записей: 2392
Комментариев: 8881
Написано: 20899


Три миниатюры на болгарском. Перевод: Мария Бъчварова

Пятница, 28 Ноября 2008 г. 07:34 + в цитатник
Разговарям със себе си

- Като млад беше слаб и анемичен. Какво става с теб сега? Криза или ренесанс?
- Не ми е много ясно. Страшно съм объркан. Както се казва в едно стихотворение, „искам всичко накуп, и не се примирявам с частици, и се давя с детайли от някакъв мост накован и т. н.”.
- Не се ли страхуваш, че това е някакво крайно, финално избухване, в което можеш ей така да изгориш?
- Знаеш ли – помниш ли, говорил съм ти за това? – Шолохов имаше страна фраза за черното слънце над главите ни. Скоро отново мярнах това му изказване в един вестник (аз вече книги не чета). Та, при мен е нещо подобно. Имам бункер, където земята с утринната си слана е на нивото на очите. Имам едно късче небе: към него гледат също и тези, които обичам и познавам – от разни градове, страни, хора индиго и Undefined, инкогнито и аноними. Аз много обичам хората, и погледите ни към Луната – Селена се докосват. Чувствам го.
- Ти ми подсказа ужасна мисъл. Дали не затова на Луната има човешко лице.

Кой знае защо именно в състояние на умопобъркване и този град, и замирисалият от прозорчето студ така те ободряват, правят те толкова чужд на самия себе си, че от студа започваш да се прегръщаш не само като чуждо, но и като същество от другия пол. Имаше го това в текста, не помня къде: краен израз на беззащитност е на сън да се държиш за собствения си член. Но града потраква по поцинкованата ламалина под прозореца и ми става яростно и радостно. Животът ми е една достатъчно твърда перкусия.

28.10 Направен в СССР

Ще продължа да говоря за себе си с особено удоволствие – аз съм парвеню, но се перча пред самия себе си, не ми трябва особено външното внимание.

Сега обаче ще направя изключение и ще поговоря за хората, които сега са ми в полезрението. Те са много повече отпреди.

След 30 години всеки човек, появил се в живота ти, е някакъв плагиат. Напомнящ на предишен шедьовър. На откраднато прекрасно произведение. Старите приятели са ти по-скъпи и много по-верни, разбира се, но те се променят. Не за тях мечтаеш – мечтаеш за бъдещи. Защото трябва да се върви напред и нагоре. Вчера, например, сред плъховете, клошарите и потоците пикня с приятели споменахме „Обломов”, а аз изведнъж разбрах, че нищо не мога да си спомня от него. Само негата му помня, помня, че го четеш, сякаш краката ти са покрити с одяло и гори камина и на пъстрия килим се е проснал мраморен дог.

Наталия е в Ялта. Пише, че не слиза от крайбрежната. Отчасти изпълнява моята мечта (не зная сама ли е или не): да бъда в Ялта сам.

Иля пише, както винаги неуточнено, но аз, като познавам интонациите на гласа му, долавям сигурен австроунгарски кеф от това, което прочетох снощи в дневника му.
Две или три или повече бивши – не помня вече телефоните им, някак пресъхнаха в душата ми: мързи ме да ги набера. Все пак преди Любовта стои вероятно Верността. Това показва животът.

Това показва и верният ми Николай, с който последния път се срещнахме във Филиповското кафе – той ми направи черно-белия портрет, най-съответен на истината за мен. Липсва ми

М.Б. – под нейния знак се гради сега неуверено въвличащата се в поезия моя проза. Озадачен съм от щастието, че даже това, което правя, може да има транслитерация: превод в друго пространство, което аз отчасти възприемам като църковно-славянско. Косите ми настръхват – доколко езикът – знаците на езика – имат такава магическа сила. Мария. Твърдият знак Ъ звучи за руснака много сексуално. Това е необяснима истина: преглътнатият твърд звук, изчезнал в руския (ако трябва, ще преведа).

N. не пише и не пише съвсем. Догаждам се, че тя се е приближила или се приближава до щастието, което аз и предсказах.

Защото моите предсказания се сбъдват така, че на мен самия ми страва страшно. В такова тревожно неразбиране – за реализирането на неговите мисли – доброжелателни или недиброжелателни - се покайваше покойният ми дядо. В детството се упражнявах – да вдигна някого от мястото му в метрото – не се получаваше, но успях да натрупам някаква мисловна енергия, и продължавам да се упражнявам с хората.

25.11 Никой

Престанах да обичам работата си по няколко причини, в това число и защото почти не си виждам гаджето, и какво „почти” – съвсем не го виждам, тоест твърде много виждам, сутрин набирам „100”, за да чуя точно време и механичната кукла ми съобщава часа с точност до секундата, и си мисля
колко глупаво и абсурдно е това, та нали точната сверка на часовника в съвременния свят би била възможна само с помощта на електрониката, а не на ухо, защото докато куклата произнася „четиридесет и пет секунди”, вече е настъпила четирийсет и шестата, а после аз и звъня и на въпроса ми: „Как си?” ми отговаря „Нищо” и тук идва пълната безсмислица на непълното изречение, още малко и аз, като Одисей, ще започна да отговарям на въпроса „как се казваш?” – „Никой”

но пък обичам парите
Рубрики:  Пер. на болгарский - М. Бъчварова

 

Добавить комментарий:
Текст комментария: смайлики

Проверка орфографии: (найти ошибки)

Прикрепить картинку:

 Переводить URL в ссылку
 Подписаться на комментарии
 Подписать картинку