-Музыка

 -Интересы

horror silent hill silent hill 2 silent hill 3 silent hill experience silent hill homecoming silent hill origins silent hill play novel silent hill the room survival horror

Silent Hill





Модераторы: _Юля Апрель_
Благодарность:
Camilla_Dexxter за создание сообщества;
Street > за дизайн.

Без заголовка

Вторник, 04 Января 2011 г. 00:08 + в цитатник
Jonni_Mason (Restless_Dreams) все записи автора Не так давно появился инет,очень уду рад познакомится в это виртуальном пространстве.Silent Hill это для меня не просто игра,а почти даже религия.Знаете,я даже в глубине души верю в то,что где-то есть тот самый не виртуальный город,печальный,тихий вечно покрытый туманом...
Мне даже снятся сны иногда,но и было такое что они были как на яву.Я знаю что это может-быть и звучит по детски,но порой туманными вечерами мне кажется что этот город меня ждёт...

Silent Hill: The Legacy (Report from Ghost-town)

Четверг, 28 Октября 2010 г. 00:32 + в цитатник
Darren_Bennett (Restless_Dreams) все записи автора Ребята, нужна ваша помощь.
Дело в том, что я 6 лет писал фанатскую историю о СХ, но такие перерывы, сами понимаете, наложили некий отпечаток, а именно где-то что-то могло и подзабыться, о чем-то забыл упомянуть. Так вот, если у кого есть свободное время и интерес, помогите мне найти какие-то ошибки, вроде смысловых нестыковок по тексту (скажем, возраст персонажей в разных эпизодах расходится). Я сам ищу, но глаз замылен от долгого сосуществования с этой историей + я возможно что-то не совсем ясно объяснил, а следовало бы (я-то знаю больше об истории, чем могу написать).
Я вот цепляю текст и аннотацию. Если будете читать и наткнетесь на какой-то "бок" – напишите мне, пожалуйста. Буду безмерно признателен ^__^ И ещё посоветуйте, если история по вашему мнению стоящая, то где ещё её можно запостить (после редактуры), чтобы другие поклонники сериала познакомились.


АННОТАЦИЯ:
"Сайлент Хилл...
Загадочное место на карте мира. Место, где оживают самые потаенные страхи и самые непредсказуемые желания. Такой заманчивый и такой опасный. Многие приходили сюда, по разным причинам: кто-то – разобраться в себе, кто-то – встретить давно утраченных близких, а кто-то – по нелепой случайности, глупости или чужой воле... Но мало кто возвращался.

Это место стало...
...навязчивой идеей для фармацевта из Чикаго Даррена, приехавшего найти сестру и сжечь проклятый, по его мнению, Город

...воплощением мечты асоциальной девушки Шарлин, живущей и дышащей эстетикой всего вселяющего ужас в сердца остальных людей

...надеждой на получение сенсационного материала и спасение от провинциальной скуки родного Плезант Ривера для юной журналистки Камиллы, приехавшей по наводке случайного попутчика

...пристанищем для казненного на электрическом стуле серийного убийцы-душителя

...добровольной тюрьмой для скрывающей свои увечия женщины Валери.

Такие разные, судьбы сплелись воедино. И только Город решит, кого из этих людей оставить у себя навечно, кому позволить уйти, а быть может и наградить...

Читайте историю по мотивам гениальной видеоигры Silent Hill от Konami и не оставайтесь равнодушными к судьбам героев."

СОБСТВЕННО, ОТЧЕТ

Вложение: 3828245_silent_hill_the_legacy.rar

Рубрики:  Вопросы
Истории & Рассказы

Метки:  

SH2,4 trial versions

Понедельник, 09 Ноября 2009 г. 14:50 + в цитатник
Siar_Mortal (Restless_Dreams) все записи автора Вы вот тут глупостями занимаетесь, а тем временем появились демки СХ4 (с E3 2004) и (что важнее) СХ2 (с E3 2001).

~The Silent Place~

Вторник, 30 Июня 2009 г. 03:47 + в цитатник
Armelias (Restless_Dreams) все записи автора

 (633x699, 270Kb)

Не могу назвать себя фанаткой Cinema Bizarre, но когда услышала эту песню, что-то меня в ней зацепило. Вслушалась в текст и поняла, что именно=)

Cinema bizarre ~The Silent Place~

This is the silent place
where everybody looks the same
This is the silent place
Where people speak but cannot hear
This is the silent place
where millions die and no one cares
this is the silent place
This is the world that we have build

This is the silent place
a place to face the agony
this is the silent place
a place for you but not for me!

All we need is fantasy
all to be we want to be
all you need is fantasy
all to be we want to be
all we need is fantasy
all to be we want to be

This is the silent place
Where everybody speaks the same
This is the silent place
Where people stare but cannot see

 

Кстати, не подскажете, где можно скачать текст на ~Letter from the lost days~?

Рубрики:  Герои
Изображения
Разное

Метки:  

Silent Hill:RMK - Shattered Memories

Пятница, 22 Мая 2009 г. 13:37 + в цитатник
Darren_Bennett (Restless_Dreams) все записи автора Destructoid interview: Silent Hill producer Tomm Hulett

All Shattered Memories jokes aside, once we started to take a closer look at Climax's upcoming contribution to the world of Silent Hill, we realized we had quite a few questions we wanted to ask then. Being the Silent Hill purist that I am, I've spent an obsessive and borderline unhealthy amount of time on all the previous games in the series. I had to know more!

Lucky for me, Konami's Tomm Hulett, lead producer on Silent Hill: Shattered Memories, was willing to let me pelt him with questions, not to mention ask a lot of the annoying fan stuff. Will Pyramid Head be back? Will I hate the lack of focus on combat? Will this make devotees of the original Silent Hill rage and hurl the Wiimote at their TVs? Follow me past the jump to get the skinny on all this and more.

Destructoid: Whether it's called a remake or not, Shattered Memories does reuse the familiar protagonist of the first Silent Hill, Harry Mason. Since the original game is a beloved classic, what made you decide to try recreating the story differently? Was the team concerned that this choice might upset hardcore fans of the original title?

Tomm: Well it's important to remember it's a re-imagining. Not a port, not a remake. So yes, you are still stepping into Harry Mason's shoes, and you're still searching for his daughter Cheryl. But everything after that is new or changed. Re-imagining the first game was a conscious decision, because the Wii has a huge audience of gamers who maybe haven't played Silent Hill before. So it wouldn't be fair to jump right into Silent Hill: The Game After Homecoming, would it? At the same time, Harry Mason's quest is a very emotional, impactful one, so there was a lot of value in allowing players to start there.

But what about the people who HAVE played the first game or seen the movie? They've been there and done that already. However, we know just what they loved about it. We know all the details they hold dear. And we know by twisting those, we can draw them back in, and make them care about this story again. Those hardcore SH fans know that Silent Hill is about surprises, and having your mind play tricks on you ... and that's just what we've done with the plot itself.



Destructoid: Do you believe there is a Silent Hill "timeline", and if so, how does Shattered Memories fit into it?

Tomm: Of course there is a Silent Hill timeline. But purists don't need to worry, Shattered Memories takes place in its own little universe, since it's a re-imagining. This isn't anything new to fans, as the movie had its own world, the comic has its own world, and so on. We re-imagined the survival horror "rules" with this title, and setting Shattered Memories outside of Silent Hill's timeline allows us a similar freedom.

Destructoid: The Silent Hill universe has always featured fog as a part of its setting. What made you decide to remove this element and replace it with ice? Does this new element have a symbolic meaning in the game?

Tomm: Well remember, the first game also featured snow (not ash, like the movie suggested). The fog factored into the themes and storytelling of the early titles. Similarly, our heavy snow is there to obscure your vision and establish a creepy atmosphere. Just like any element of a Silent Hill game, the snow and ice definitely have a thematic impact on the storyline.

Destructoid: Some series fans complained that Silent Hill: Homecoming focused too heavily on action and that playing in the role of Alex Shepard made gamers feel "too capable" when it came to combat. Did this factor into your decision to remove combat from Shattered Memories? If not, what brought the team to the decision to remove it?

Tomm: We've been hard at work on Shattered Memories for a long time, so it was not a direct reaction to any feedback from Homecoming. But, we have noticed that a lot of recent survival horror games have started focusing far more on action than "survival." (This is not a knock at anyone, Silent Hill is just as guilty.) Really, they're action games with ickier monsters. Running low on ammo happens in any game with guns -- it's not unique to the horror genre. So we wanted to step back, clean the slate, and go back to the roots of what makes a "survival horror" game. How would we scare the player? What would we allow them to do, etc etc. To that end, we did not "remove" combat. We built a game where the action is not about killing monsters.



Destructoid: How deeply will the psych profile that's been mentioned in previous interviews factor into the gameplay? Can choices you make affect your experience with Shattered Memories to a point where you suffer major consequences, such as death or losing chances to do certain things?

Tomm: I can't go into too much detail about the Psyche Profile at this time. I can say that it changes based on everything you do (you don't get "choices" per se, that's traditional game talk! Our game is watching you). However, you will never reach a situation where you have "missed" something. When Silent Hill closes a door, it opens a window.

Destructoid: The famous Pyramid Head was once thought to be exclusive to Silent Hill 2, but he's since made an apperance in Homecoming, so some would consider the character free to appear in any SH title. Will he appear in Shattered Memories? If not, is there a reason the team chose not to include him?

Tomm: I subscribe to the idea that Pyramid Head was unique to James Sunderland in Silent Hill 2. He's not just some guy who walks around with a big knife. I think if anyone was going to use Pyramid Head again, they would need a really good reason, and they would have to let him serve some kind of purpose. He was a heavy thematic character in SH2, and less so in SHH or the movie. Without the emotional ties to James, he loses his impact and is just a cheap scare, and that's doing a disservice to such an iconic character.

Destructoid: Climax has already made clear that the Wii version of Shattered Memories will be the definitive one. Will the PS2 and PSP versions be straight ports, or can we look forward to any extras for those two versions?

Tomm: Yes, Wii is the lead SKU for this title. That said, we are working hard to make sure that PS2 and PSP players don't just feel like they're playing a watered-down Wii title. There is a separate team at Climax working on the Sony versions to optimize them for their respective platforms. While the controls will obviously be different on the Wii, we want all players to have an optimal Shattered Memories experience.



Destructoid: The Wii is thought of as a family-friendly console, as you know, but gamers have been vocal about wanting more mature games for it. Will anything about Shattered Memories be toned down with the Wii's biggest demographic in mind, or can fans expect the same level of disturbing story and terrifying creatures that we have enjoyed from all the other SH games?

Tomm: We know there is a large contingent of hardcore and lapsed gamers on Wii who are clamoring for "real" titles. Silent Hill is real in every sense of the word. This is not a gameplay spinoff, it is a real Silent Hill title. These are real gameplay advances, not cheap control gimmicks. It's not a port. The rating is still pending, but rest assured it will be scary. At no point did we come to a crossroads and decide "well let's just do it this way because it's on Wii." It will twist your mind and creep you out just like any other good Silent Hill game would, and all the choices we made were to serve good gameplay or a compelling story - never a misguided notion of "Wii is for young'ns."

Destructoid: Thanks for your time, Tomm!
 (620x456, 26Kb)
 (700x525, 178Kb)
 (700x525, 212Kb)
 (620x465, 20Kb)
 (700x525, 148Kb)
Рубрики:  Скриншоты
Новости

18 новых скриншотов СХХ

Среда, 20 Августа 2008 г. 02:05 + в цитатник
Siar_Mortal (Restless_Dreams) все записи автора

Остальное в каментах :3
Рубрики:  Скриншоты

Новый скриншот СХV

Понедельник, 01 Октября 2007 г. 21:11 + в цитатник
Рубрики:  Скриншоты

где отбеливатель?...

Пятница, 07 Сентября 2007 г. 19:15 + в цитатник
Purulent_Rusana (Restless_Dreams) все записи автора

Играю в СХ 3, не могу найти отбеливатель, знаю что он в туалете, а в каком именно? и на каком этаже? как он выглядит? вобщем надеюсь люди на вашу помощь

Рубрики:  Прохождение

Need Info

Суббота, 01 Сентября 2007 г. 20:03 + в цитатник
Purulent_Rusana (Restless_Dreams) все записи автора Краем уха слышала что существует фильм Silent Hill Directors Cut на целых 4 часа, может кто-нибудь что нибудь знает об этом? или если это всего лишь утка?
Рубрики:  Вопросы

Новый концепт 0ригинса

Понедельник, 27 Августа 2007 г. 06:29 + в цитатник
Siar_Mortal (Restless_Dreams) все записи автора В колонках играет - Linkin Park - Bleed it Out (live in Phoenix)
Настроение сейчас - трезвею потихоньку


Рубрики:  Герои
Изображения

Самы интересные кусочки из игр. сорри если было

Четверг, 09 Августа 2007 г. 16:57 + в цитатник

Официальное лого

Пятница, 27 Июля 2007 г. 15:30 + в цитатник
Darren_Bennett (Restless_Dreams) все записи автора Раз уж анонсировали - не можем не вывесить лого нового пока заочного любимца?!
Единственное -как-то не по-"сайлентхилловски" помпезно? Такая себе лобовая атака... не находите?
 (400x317, 81Kb)
Рубрики:  Скриншоты
Новости

Новости о схм2

Пятница, 27 Июля 2007 г. 04:48 + в цитатник
Siar_Mortal (Restless_Dreams) все записи автора imdb:
The second installment of the Silent Hill series leads journalist Brett Cartland into Portland, Maine to work on a documentary about the abandoned mining town of Silent Hill. He finds himself trapped inside of a closing shopping mall with a mysterious young woman named Kara. The exits are blocked and a series of odd noises from an unknown section of the mall lead to an unimaginable terror. Kara and Brett go deep into Silent Hill during the second act of the film in the search of her true identity. He quickly learns that there is more to her past than she is letting on

Волный перевод:
Вторая часть фильма по СХ следует за журналистом Бреттом Картлендом в Портланд, штат Мэн, куда он направляется, для работы над документами о заброженном шахтерском городе Сайлент Хилл. Он обнаруживает себя запертым в закрытом торговом центре, с загадочной молодой женщиной, по имени Кара. Выходы заблокированы, а череда странных шумов из неизвестных точек торгового центра ведут к невообразимому кошмару. Во второй части фильма Кара и Бретт направляются глубоко в Сайлент Хилл в поисках её истинной личности. Бретт быстро узнает, что тут есть что-то большее, чем она делает вид.

Что-то мне это всё больше напоминает СХ3 нежели СХ2.
Рубрики:  Новости


Поиск сообщений в Restless_Dreams
Страницы: [24] 23 22 ..
.. 1 Календарь