-

   Moja_Polska

 - e-mail

 

 -

 -

 LiveInternet.ru:
: 28.10.2010
:
:
: 20738

:


:

, 29 2011 . 16:42 +


,

.


.
.
.


.

 

 

– . , , . , 1937 , .
– , , .
(   - .)  , , . , . , , .
, , , : «, . , , . – , , , – , ».

, , :


,
. .
( )

 


:

, , , : , , . , , – , , . , , , , : , . , , – , , . . – , . ( ) – , , ... - , , – , , . , , , , , , . , , , . (, « »). « ». – . , , , , – , , . . , : , , , , . – - , , , . , 20, , , , , , , . , : - , , , - , , , , .

 


, : , , , , , , . , , , , . , . («Dziewczyna») , , , . , , , . , , : , – , . («Sen wiejsky») , , – , , , . , , . , ( ), , , - , , , . , , , , . , – , , , , , , , . , , , , , . , . , , ( ) ( – ) . , , , ( , ) , . (1937) , : , , , , , , , ? . , , , – . , , ( ) , , , , . . , . – , , , XX , , . - , . , ( 70-) – . , . , . , , - , , , . , , - . , , ( ) «» « ». , , , , . , , – « », , . .

aptsvet,

!

 


Jan Kochanowski nad zwłokami Urszulki - Jan Matejko, 1862 rok

 

Urszula Kochanowska

Gdy po śmierci w niebiosów przybyłam pustkowie,
Bóg długo patrzał na mnie i głaskał po głowie.

"Zbliż się do mnie, Urszulo! Poglądasz, jak żywa...
Zrobię dla cię, co zechcesz, byś była szczęśliwa."

"Zrób tak, Boże - szepnęłam - by w nieb Twoich krasie
Wszystko było tak samo, jak tam - w Czarnolasie!" -

I umilkłam zlękniona i oczy unoszę,
By zbadać, czy się gniewa, że Go o to proszę?

Uśmiechnął się i skinął - i wnet z Bożej łaski
Powstał dom kubek w kubek, jak nasz - Czarnolaski.

I sprzęty i donice rozkwitłego ziela
Tak podobne, aż oczom straszno od wesela!

I rzekł: "Oto są - sprzęty, a oto - donice.
Tylko patrzeć, jak przyjdą stęsknieni rodzice!

I ja, gdy gwiazdy do snu poukładam w niebie,
Nieraz do drzwi zapukam, by odwiedzić ciebie!"

I odszedł, a ja zaraz krzątam się, jak mogę -
Więc nakrywam do stołu, omiatam podłogę -

I w suknię najróżowszą ciało przyoblekam
I sen wieczny odpędzam - i czuwam - i czekam...

Już świt pierwszą roznietą złoci się po ścianie,
Gdy właśnie słychać kroki i do drzwi pukanie...

Więc zrywam się i biegnę! Wiatr po niebie dzwoni!
Serce w piersi zamiera... Nie!... To - Bóg, nie oni!...

  . : ? „ , ” - , - ( )”. . . „ - - ”. - ..

... , ... ...

Mistrzowie Slowa
:  

2
: 1

   , 29 2011 . 16:56 ()
! !
   
VOLKSD   , 01 2011 . 00:44 ()
!!! !!!:big_boss:
   
: [1] []
 

:
: 

: ( )

:

  URL